Gå til innhold

eid av raid kontrollern min...

Flippo

Anbefalte innlegg

Når jeg starta maskina spytta raidkontroller biosen ut 3 linjer med punktum, så ga den følgende kjekke melding:

"There is something wrong with your hardware"

Og vips var 4x750G i RAID5 borte. Samme melding med kontrollern i ei anna maskin, med eller uten disker, med eller uten bannskap, bønn og med til-salgs skilt på sjela. Så da stemmer sikkert meldinga den. Kan jo trøste meg med at innholdet fra 4x500G raidet på samme kontrollern ble flyttet over på en enkel usikra 2TB disk i en usbdokking-stasjon for ei stund tilbake...

Regner med å få ett eller annet svada svar fra Promise support, men kan jo bli overraska.

Promise SuperTrak 8350 (8 port PCIe 4x) forøvrig, så om noen som leser dette har en til salgs for en billig penge så kan dere gjerne PM'e.

Andre gode idee'er, som ikke koster mye penger? Veit om raid-recover opsjoner i dyr software men det er ikke innholdet verdt. Da setter jeg meg heller ned og mkv'er filmsamlinga en gang til og bruker pengene på noen nye bluray skiver samt sterk polsprit til trøst underveis i prosessen :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en lik kontroller på ebay. Letteste måte å redde arrayet ditt på.

Samme kontroller med 4 porter skal også fungere. Det pleier å være slik med andre kontrollere at hvis det er samme serie og det er bare portene som er forskjell, så fungerer arrayet.

Samme er med 2 adaptec hos meg. Adaptec 31205 er det samme som 31605. Forskjellen er bare 12 og 16 porter.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...