davidtesaker Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg har en Jamo Sub som overraskende har en mikkemus-strømkabel med èn flat side. De vanlige mikkemus-kontaktene passer ikke desverre. Noen som har fjerneste ide om hvor man får tak i det? Har lett på de stedene jeg vet om, men finner bare den vanlige mikkemus-strømkablene. Noen som kan hjelpe meg? Det er skikkelig krise! Lenke til kommentar
Musty Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) hva er en mikkemus-strømkabel? Kan du poste et bilde? edit: er det en slik en? http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:935457 Endret 9. desember 2009 av Musty Lenke til kommentar
davidtesaker Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 hva er en mikkemus-strømkabel? Kan du poste et bilde? edit: er det en slik en? http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:935457 Her er en såkalt mikkemus-kabel. mikkemuskabelDet er ihvertfall det jeg er blitt fortalt. Kan ikke så allverden om dette her. På bildet ser du to runde "ører" (antar det er derfra mikkemus-kabel-navnet kommer fra?), men det jeg er ute etter er en rund side og en firkantet på en måte. Litt knot å forklare merker jeg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Mikkemuskabel heter C5, og er den musty linket til. (du ser de tre runde bitene ser ut som mikke i silhuett) Det du leter etter er en polarisert C7 kontakt, jeg vet ikke om det finnes noe bra navn for det. De ser slik ut: Fordelen er at du bare kan bruke vanlige c7 kabler. De skal passe helt fint. Endret 10. desember 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Kan du ikke bare bruke en kniv til å gjøre den flat på den ene siden?. Hvis du ikke er avhengi av polariseringen så ser jeg ikke problemet med å fårerta en liten hack av kabelen, med mindre du gjør ledende deler mulig å komme borti så klart. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Som jeg sa så passer vanlige c7-kabler uten noen modifiseringer. Jeg ser ikke helt hvordan en polarisert kontakt skal være nødvendig i et ac-strømnett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå