Gå til innhold

Gamer data i deler max 10k (Ny begynner)

Anbefalte innlegg

Takker for svar :)

Jeg har sett på deres anbefalinger å har funnet ut at jeg velger en litt stor strømforsyning, med tanke på fremtiden ;)

Jeg har nå kommet fram til et ferdig oppsett som akkurat kom under budsjettet :)

Så nå vil jeg at noen ser om alle delene passer sammen å om den windows 7 utgaven jeg valgte er noe bra :)

Takk for hjelpen alle sammen =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel Core i5 750 2,66Ghz Socket 1156

OCZ DDR3 4 GB Value Memory Gold i5

ASUS Radeon HD 5850 1GB GDDR5

Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB

ASUS P7P55D, Socket LGA 1156

OCZ StealthXStream strømforsyning 600W

Sony DVD-brenner AD-5240S intern

Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case

Microsoft Windows 7 Home Premium OEM

BenQ 24" LCD G2412HD Sort

Langt bedre prosessor hvis du tenker litt framover i tid også, større skjerm, bra hovedkort, mindre HDD og det meste andre er likt. Et bedre alternativ.

EDIT: Glemte å legge ved prisen :S

SUM: 9 878,-

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

Er oppsettet du kom med såå mye bedre? ;)

Har aldri hørt om netshop og komplett er vell mere kjent...

Jeg kjøper det oppsettet fra komplett viss ingen har noen store motsetninger til det? :S

Noen som vet om hvor lang tid det tar fra jeg bestiller til jeg får delene?

Lenke til kommentar

HD 58xx betyr rett og slett et av kortene som begynner med HD 58.. - HD 5870 eller HD 5850.

Netshop.no er en bra nettbutikk som er temmelig kjent. Her er brukererfaringer hentet fra hardware.no. Litt rimeligere nettbutikk, som jeg selv bare har gode erfaringer med.

i5-prosessoren er firekjernet og rett og slett nyere teknologi enn Core Duo 2-prosessorene. Ville valgt det uansett om du absolutt trenger dette eller ikke, da mange nye spill/kommende spill nyter godt av en firekjernet prosessor. i5 kan også dra de heftigste skjermkortene på markedet og er svært enkel å overklokke (selv om du fort får behov for en ny CPU-kjøler). Vurder også AMDs Phenom II X4 965 Black Edition, men passende skjermkort. Er den er klokket høyere i utgangspunktet (3,4GHz) og skal være veldig bra mtp. gaming. Billig er den også (og billige hovedkort).

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for å kjøpe fra netshop.no :)

Jeg skal bestille delene idag, så er det vel bare å vente å glede seg :)

Noen som vet om en bruksanvisning eller noe i den slags duren? siden dette blir min første pc jeg skal bygge selv ;)

Tusen takk for hjelpen =)

Lenke til kommentar

Husk på at HD58xx (Skjermkortet fra ATi) trolig ikke kommer på lager før januar/februar.

Når det gjelder bygging er det relativt enkelt. HK manualen burde hjelpe hvis du står fast. CPU burde du være forsiktig med, resten tåler litt. Pass på at du ikke har statisk elektrisitet i deg (fordel å kjøpe antistatisk bånd) eller unngå å ikke ta direkte på noen krets kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...