# offline Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg hadde Flickr konto, men den ble avsluttet etter jeg kom over Smugmug. Jeg vurderte Expono, bare synd at de aldri får igang tjenesten deres. Nå har jeg har Smugmug til $40 pr. år. Personlig synes jeg den er mye bedre enn Flickr, litt dyrere ca. $15 mer. Smugmug har flere valg og mye bedre utseende. Er det noe andre der ute som er bedre? Jeg lagrer jpg'er i original størrelser og bruker gjerne disse tjenestene som "back-up". Hvor sikkert er disse nettstedene? Lenke til kommentar
Reached Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 bruker både Deviantart og Flickr, fordi det er enkelt, rent og pent design og jeg har bekjente på begge disse nettsidene. Men nå er ingen av disse nettsidene noe bra for å få noen konstruktiv kritikk på bilder though ... Lenke til kommentar
thomasmarthinsen Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Selv har jeg brukt Flickr i mange år, og er meget godt fornøyd. Det er kanskje det stedet hvor man kan lære mest om fotografering i dag. Nå det gjelder sikkerhet (backup, "herregud, har de gått konkkurs"), er også Flickr trygge. De har Yahoo i ryggen, og de er jo store nok til å tillby en trygg tjeneste. Endret 12. desember 2009 av thomasmarthinsen Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Nå det gjelder sikkerhet (backup, "herregud, har de gått konkkurs"), er også Flickr trygge. De har Yahoo i ryggen, og de er jo store nok til å tillby en trygg tjeneste. Ja. Akkurat som Lehman Brothers, PanAm, Enron, MCI WorldCom og Barings Bank for å nevne noen. Trygge som korthus. Om du ikke har fysisk kontroll på din egen backup, så ber du nesten om bråk. (men bruk gjerne online backup som supplement) Endret 12. desember 2009 av Anew Lenke til kommentar
thomasmarthinsen Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Nå det gjelder sikkerhet (backup, "herregud, har de gått konkkurs"), er også Flickr trygge. De har Yahoo i ryggen, og de er jo store nok til å tillby en trygg tjeneste. Ja. Akkurat som Lehman Brothers, PanAm, Enron, MCI WorldCom og Barings Bank for å nevne noen. Trygge som korthus. Jeg burde nok sagt "tryggere enn de andre" ja. Og selvsagt har man en fysisk backup i tillegg. Men hos meg er fysisk backup supplementet. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Flickr er rett og slett stygt. Bra sted hvis man vil vise fram bildene og få kommentarer. Smugmug bedre på utførelse, design osv. De har også mulighetene for oppgradering til en mer forretningsrettet konto. Edit: Tviler på at noen av disse er mer eller mindre sikrere enn den andre. Jeg bare lurer på hvor sikkert slike system er. Har slike firmaer back-up på forskjellige steder? Litt synd hvis bygget serveren(e) er plassert i, brenner ned eller raser ned i forbindelse med et jordskjelv og alt er plassert der. Endret 12. desember 2009 av Ildhode Lenke til kommentar
kaian Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hvis det er en stund siden du kikket på expono.com så kan det være en ide å sjekke dem ut igjen. Det går stadig framover med dem, og nå har de en nedlastingsapp i beta (kan lastes ned fra support-siten til expono, på getsatisfaction), dermed er det enkelt å sette opp nedlasting av egne album / hele samlingen på en annen maskin. Det er lovet at denne applikasjonen skal utvides etter hvert også, men plutselig ble expono anvendelig som en backuptjeneste også. Ellers har de nettopp introdusert innlogging via diverse sosiale sider, som twitter, facebook, windows live, gmail sånn at venner du vil dele bilder med ikke trenger å registrere seg på expono. De har et stykke igjen, men jeg synes de begynner å ligne noe godt. Men, det avhenger jo av hva som er viktig for deg i en sånn tjeneste... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg vurderte Expono da jeg gikk fra Flickr til Smugmug. Men de er ikke igang ennå. Expono er norsk og forhåpenligvis får de ordnet en samarbeidsavtale med f.eks. JP om bestilling av print og bilde produkter. ... hva som er viktig for deg i en sånn tjeneste... En side der jeg kan..; -laste opp uendelig med jpg'er. Dele opp i gallerier, kategorier etc. -dele bilder med venner og familie -la familie og venner laste ned bildene mine i full størrelse -la familie og venner bestille utskrifter av bildene mine -bruke denne tjenesten som back-up av bildene mine hvis noe skjer med originalene. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Zenfolio er et bra alternativ til Smugmug, dog har Zenfolio færre muligheter for konfigurering av nettsiden, men tar det igjen på brukervennlighet. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Zenfolio er et bra alternativ til Smugmug, dog har Zenfolio færre muligheter for konfigurering av nettsiden, men tar det igjen på brukervennlighet. Det kan løse seg ved å betale litt ekstra Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg bruker en del 23hq.com. Støtter PNG i full oppløsning. Tror også de har støtte for rå-filer. Har betalt en hundrelapp for å få laste opp så mye jeg vil. Ellers er (var vertfall) det begrenset til 30 bilder i måneden eller hva det var. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 En side der jeg kan..;-laste opp uendelig med jpg'er. Dele opp i gallerier, kategorier etc. -dele bilder med venner og familie -la familie og venner laste ned bildene mine i full størrelse -la familie og venner bestille utskrifter av bildene mine -bruke denne tjenesten som back-up av bildene mine hvis noe skjer med originalene. Har du vurdert et webhotell? Der du f,eks kjører Wordpress med Next Gen Gallery? Det gir deg alle punktene på listen din ned untak av utskriftsbestilling. Lenke til kommentar
Ruhell Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Bruker Zenfolio. Behagelig layout når eg ser på bilda, men det er det andre som har og. Bra så langt :-) Rune Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Expono er norsk og forhåpenligvis får de ordnet en samarbeidsavtale med f.eks. JP om bestilling av print og bilde produkter. Done! :-) Men ber om forståelse att det ikke kan kommenteres ytterlige... Stephan Lenke til kommentar
kaian Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Expono er norsk og forhåpenligvis får de ordnet en samarbeidsavtale med f.eks. JP om bestilling av print og bilde produkter. Done! :-) Men ber om forståelse att det ikke kan kommenteres ytterlige... Stephan Nais! Ser fram til mer detaljer snart ... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Oh-shit! Da blir det Expono når de får tingene igang Bruker smugmug er fornøyd med det. Photos uploaded: 1454 Disk space used: 5.37 GB Har sjekket ut Zenfolio, takker for tipset. Det ser meget bra ut. Semtex; webhotel gir vell ikke uendelig med plass til jpg'er? De beste: www.Smugmug.com fra $40/år www.Zenfolio.com fra $25/år men gå heller for $40 abonnementet Den norske utfordreren: www.Expono.com $49/år Ikke igang ennå! Gratis i beta/prøve perioden. Den populære: www.Flickr.com $25/år Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Oh-shit! Da blir det Expono når de får tingene igang Bruker smugmug er fornøyd med det. Photos uploaded: 1454 Disk space used: 5.37 GB Har sjekket ut Zenfolio, takker for tipset. Det ser meget bra ut. Semtex; webhotel gir vell ikke uendelig med plass til jpg'er? De beste: www.Smugmug.com fra $40/år www.Zenfolio.com fra $25/år men gå heller for $40 abonnementet Den norske utfordreren: www.Expono.com $49/år Ikke igang ennå! Gratis i beta/prøve perioden. Den populære: www.Flickr.com $25/år Zenfolie er greit webløsning ja Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Semtex; webhotel gir vell ikke uendelig med plass til jpg'er? Nja.. kommer helt ann på hva du betaler. Husker ikke hva mitt koster, men jeg har 10 eller 15gb, og det holder til backup av de bilder det er verdt å beholde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå