Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny bygget pc fryser, expertise trengs

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et stort problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Jeg har nettopp bygget sammen en pc og når jeg skal installere win7 så bare fryser hele pcen seg. Jeg har fått flere blåskjermer også til nå etter prøving og feiling i bios.

Info komponenter:

- CORSAIR Power Supply 1000W HX (CMPSU-1000HXEU)

- ASUS Mainboard S-1156 P55 ATX 2xPCI-E Audio GbLAN 2x1394 Raid DDR3 PhysX Ready (MAXIMUS III FORMULA)

- INTEL CORE I7-860 2.80GHZ SKT1156 FSB1333 8MB CACHE BOXED IN (BX80605I7860)

- CORSAIR 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/ CL8/ XMS3 DOMINATOR with DHX+ - Core I7, Core i5 and Core 2 (CMD4GX3M2A1600C8)

- Gainward GeForce GTX 260 896MB PhysX

PCI-Express 2.0,"Golden Sample", DVI, native-HDMI, HDCP, Graphics Plus, 625MHz

Håper noen kan bistå på denne nøtten....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kutt alle undøvendig hardware/usb-dingser. Test med èn og èn RAM-brikke, i forksjellige slotter.

Jeg har ikke unødvendig hardware installert på den. Kun det som jeg har listet opp samt hd og dvd-brenner. Har testet en og en ram + et helt annet ram-sett OCZ men det funker ikke.

Pcen låser seg somregel når jeg får opp første skjermbildet av win7 installasjonen, av og til under loadingen av CD-en...

Lenke til kommentar
sjekk at harddisk er skikkelig festet i SATA kabel, samt at Hovedkort også er skikkelig festet.

johome's pungt er også vesentlig.

Jeg har nå sjekket alle kabler + skiftet om på SATA kontaktene og sjekket alt sitter på plass. Men ingen effekt her heller.

Jeg har ingen andre harddisker liggende så jeg får ikke testet med en annen, men om dere mener at dette kan være grunnen så må jeg se om jeg kan få skaffet meg en og prøvd iallefall...?

Lenke til kommentar
Slik finner du frem til AHCI :

Fra Main velger du Storage Configuration

test45.jpg

Velg så Configure SATA as. Her skal du velge AHCI og lagre ved å trykke F10.

Picture097.jpg?t=1260395340

Takk, har nå satt innstillingen på AHCI, men problemet er fortsatt der...

Lenke til kommentar
Er en annen tråd som tar opp problemet med denne feilmeldingen HER

Ok, jeg skal se hva jeg får testet av hardware.. ram og skjermkort har jeg testet.

Må få testet dvd-brenner, harddisken også...

Er strømforsyningen utelukket eller kan det være problem her også..

CPU og hovedkort blir også vanskelig å få testet uten å kjøpe nytt...

Ellers så takker jeg alle for gode ideer så langt :)

Lenke til kommentar

Gå inn i bios og sjekk hardware status. Det er et Asus/intel kort og har sikkert noe alle det de fleste 775/P45 kortene deres har, en live oppdatering av temperaturer og viftehastigheter. Husker ikke nøyaktig hvor du finner det men lurer på om du finner det under menyvalget Power.

For meg ser dette ut som feilmontert kjøler. Vet ikke hvordan 1156 cpuene festes men er det noe ala 775 er det alt for lett at noe glipper.

Dobbeltsjekk og sjekk igjen CPUen.

Lenke til kommentar
Gå inn i bios og sjekk hardware status. Det er et Asus/intel kort og har sikkert noe alle det de fleste 775/P45 kortene deres har, en live oppdatering av temperaturer og viftehastigheter. Husker ikke nøyaktig hvor du finner det men lurer på om du finner det under menyvalget Power.

For meg ser dette ut som feilmontert kjøler. Vet ikke hvordan 1156 cpuene festes men er det noe ala 775 er det alt for lett at noe glipper.

Dobbeltsjekk og sjekk igjen CPUen.

Har nå sjekket cpu temp og vifte, har også i tillegg tatt på kjølepasta.

Tempen på cpu er 45grader så den skal være ok.

Har også kjøpt ny harddisk og koblet fra den andre, men også dette var mislykket.

Ny dvd-brenner er også utprøvt.

Nei nå vet jeg ikke annet om det kanskje er hovedkortet som er defekt??

Lenke til kommentar

Hvordan går det med problemet?

Jeg går ut i fra du bruker de røde ram slottene, når du tester!

Du har koblet til begge 6-pin pci-e strøm kablene på gpu!

Det skal gå med 4-pin 12 Volt til cpu, men bruk 4+4-pin.

Ser du hdd i bios, og bruker du de svarte sata slottene, som tilhører P55 chipset, og det var ikke J-Micron du satt til AHCI Mode?

Har du prøvd å trykke på GO button, for å aktivere MemOK? Mener du må holde den inne til GO led begynner å blinke, dette gjøres før boot.

Juster også DRAM Voltage til 1.64V, og disabled turbo mode også, bare for å utelukke noe tull med den.

Du har hdd som andre boot device?

Du kan også prøve siste bios versjon, bruk EZ Flash 2, hvis du skal oppdatere bios!

STOP: 0x0000009C

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...