Sugarrdaddy69 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Hey Funker det å bruke en gitar amp for bass øving hjemme? Jeg har en Roland Cube 60 el.gitar amp. Lenke til kommentar
Humber Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg har ingen erfaringer med dette og har bare spilt gitar i noen uker så er ikke personen til å uttale meg om dette. Da jeg var i musikkbutikken på nedre eiker (grrrr ) og vi prøvde en bassgitar så var han guttungen bak kassa litt sarkastisk med oss (for vi hadde jo ikke peiling) og sa, "det første dere må gjøre er jo kanskje å koble til en bassforsterker". Det er argument nr 1 på hvorfor det ikke funker. Det andre er vel at det ikke funker omvendt (el gitar på bass amp) så tviler på det. Har du i det hele tatt prøvd det? Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 det funker det, men anbefales ikke, hvertfall ikke i bandsammenheng. Men tror det funker helt fint til hjemmeøving, så lenge du ikke spiller så høyt. Jeg har spilt mye bass på gitarampen min her hjemme jeg. Lenke til kommentar
espenepse Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 HeyFunker det å bruke en gitar amp for bass øving hjemme? Jeg har en Roland Cube 60 el.gitar amp. En tommelfingerregel er at så lenge det låter pent er det ok. :!: Altså... så lenge det ikke vrenger og skurrer, låter hardt eller bæsj så jobber forsterkeren og høyttaleren normalt. Lenke til kommentar
radalf Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) HeyFunker det å bruke en gitar amp for bass øving hjemme? Jeg har en Roland Cube 60 el.gitar amp. Ja, det funker helt fint. Endret 13. desember 2009 av radalf Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg har spilt i mage år, og har brukt gitarforsterker på bassen i flere sammenhenger. Ikke spill veldig høyt, tenk heller "lavt", da det er mulig å ødelegge selve høyttalerelementet hvis man "basser" for saftig. På lave volum er dette totalt risikofritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå