Gå til innhold

Overklokking av AMD XP2100+ Thoroughbred...HJELP!!!


Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD Athlon XP2100+ Socket A (Thoroughbred) prosessor. Jeg lurte på hva som er de beste innstillingene på multiplier, v.core, bus hastighet og diverse, for at overklokkingen skal være så høy og stabil som mulig???

 

Dere kan jo si litt om hva dere har deres på osv...Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lite tro på at han kommer like høyt som deg med en tb-a saphiens. Et svar som du sikkert ikke vil høre, men er det eneste som vil stemme helt er at du må prøve deg fram. Klokk opp noen få mhz av gangen. Når det blir ustabilt stiller du opp vcore litt. Pass på tempen. Fortsett til du ikke får den stabil lengre og still den littegrann ned for å være på den sikre siden

Lenke til kommentar
Har lite tro på at han kommer like høyt som deg med en tb-a saphiens. Et svar som du sikkert ikke vil høre, men er det eneste som vil stemme helt er at du må prøve deg fram. Klokk opp noen få mhz av gangen. Når det blir ustabilt stiller du opp vcore litt. Pass på tempen. Fortsett til du ikke får den stabil lengre og still den littegrann ned for å være på den sikre siden

 

Han sier jo ikke noe om at han har T-bred A..

Jeg kjører

FSB: 200

MP: 12x

Vcore: 1,8

Lenke til kommentar
saphiens og fUsiOn: Hva klarer 2100+ene deres på feks 2+v ?

 

Når jeg kjørte 2650 Mhz og 2,07v så boota PC'en en gang.(kom ikke inn i windows) Vil nok tippe at den går på 2,6Ghz. Har ikke testet så mye etter bios kræsj.

 

Ville nok klart 2,7Ghz med mer volt, men siden det blir rimelig varmt med bare luft(60+), så dropper jeg å teste på over 2,07v.

Lenke til kommentar
saphiens:

har du voltmodda 8rda+'et ditt for å få 200mhz fsb, eller er det kun kjøling som skal til?

lurer på om jeg skal kjøpe meg bedre kjøling, har nå kun 189mhz fsb max.

:x

 

Har ikke voltmodda kortet nei...har planer om å kjøpe dette ferdigsettet fra www.coolmods.com

vmodpic3[1].jpg

http://www.coolmods.com/product_info.php?c...&products_id=70

 

Foreløpig kjører jeg ikke rammen sync med FSB!

Lenke til kommentar
saphiens:

har du voltmodda 8rda+'et ditt for å få 200mhz fsb, eller er det kun kjøling som skal til?

lurer på om jeg skal kjøpe meg bedre kjøling, har nå kun 189mhz fsb max.

:x

 

Litt stor avatar?

 

Klarer ikke korta deres å kjøre rammen og FSB i sync på 200Mhz?

Lenke til kommentar
saphiens:

hvordan mp og fsb du kjører da?

har du ikke gjort noe spes for å få 200 fsb?

har en sjelden gang klar å boote på 200 jeg, men pc'en henger seg rett etter.

rev1.1 forresten.

kjøler du mer enn standard? (sb, nb)

 

Har som sagt ikke gjort noe annet enn å sette på en Zalman ribbe på NB!

Lenke til kommentar
smule stor avatar ja...visste ikke den var så stor.

nei, få 8rda+ klarer 200mhz fsb originalt.

 

Hmm.. det var dårlig syns jeg.. Mitt NF7-s kort klarer 200Mhz uten problemer originalt. Skal jeg over 205 må jeg sette opp volten på chipsett.

 

Epox korta bruker jo denne tyggisen sin under NB kjøler, bytte ut den gjør vel at kortet klarer 200Mhz FSB?

Lenke til kommentar

Har et 8rda som klarer 195 MHz sync. Da har jeg vannkjøling på NB og den originale NB-ribba med tyggis på SB. Virker imidlertid som om kortet har problemer med å holde en jevn vcore på over 1,6V, da svinger det mellom 1,55 og 1,65! Og Mosfetene er sånn at man brenner seg påd em allerede på 1,6V. Har dere andre problemer med noe sånt?

 

Blir det innevær en dag nå, så blir det nok voltmod og kjøling på mosfetene, så får jeg se hva som skjer :D

Lenke til kommentar

Hvordan kan man se om prosessoren er en Tbred-A eller Tbred-B?

Jeg tenkte på å kjøpe følgende prosessor på PSdata.no :

XP 2200 AXDA2200DKV3C for kr 615,-

men så oppdaget jeg:

XP2100 AXDA2100DUT3C for kr 613,-

 

Kan den lille prisforskjellen (2kr) ha noe med at den ene er Tbred-a og den andre Tbred-b? Eventuelt vet dere om et bedre prosessorkjøp i det samme prisregimentet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...