Gå til innhold

Hvilken type mediesenter er jeg ute etter?

Anbefalte innlegg

Akkurat nå har jeg en eee stående som er koblet til anlegget(kjører bare spotify på denne da den er for treg til alt annet).

Hva jeg vil ha mulighet til: Streaming av musikk og HD, vil ha et OS der jeg kan installere programvare og for eks kjøre remote(dere ser hvor jeg vil hen). Jeg vet ikke helt hva medieboksene egner seg til, men jeg er redd for at det blir vanskelig å bruke den til mer enn film. For eks hvis jeg vil kjøre litt spotify så ser jeg for meg at en må ha tastatur og mus/touchpad. Så det jeg kanskje er ute etter er vel en liten bærbar som er kraftig nok til å streame HD og evt har HDMI og gode audio egenskaper(surround/DTS e.l.)?

Hvor langt strekker disse boksene seg? Er den beste løsningen for meg en kraftig liten bærbar?

/Mange takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke fått prøvd XBMC enda.. Men jeg tror egentlig ikke det dekker behovet mitt.. Det jeg tror jeg egentlig vil ha er en pc uten skjerm. Da kan jeg nemlig gjøre nøyaktig det jeg vil via remote desktop for eks.. da kan jeg spille film, bruke spotify, surfe på youtube osv osv..

Så da er vel kanskje spørsmålet heller hvilket oppsett jeg trenger. Så lenge den klarer HD(helst Full HD, og bluray =) så er jeg stortsett fornøyd. Surround er også kjekt men ikke nødvendig da jeg kan koble til eksternt lydkort. Regner med at det er vanskelig å få til en slik HTPC som er veeeldig stille, evt ingen vifter i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Det er samme prosessor i denne som i eee, så hvis du synes eee er for treg er kanskje ikke dette rette valget.

Ehm.. Begge skal takle HD, det takler ikke eee'en.. Om det går på grafikk prosessoren eller noe vet jeg ikke, men raskere er de.

EDIT: Finnes vel mange eee'er, jeg har Asus eee 701SD med Intel Celeron M 353

Endret av jacoobholm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...