Gå til innhold

Trenger hjelp med canal digital priser.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har grublet lenge på om jeg skal gå for canal digital eller rikstv. Nå trodde jeg endelig at jeg hadde funnet ut av alt, så klarer canal digital å forvirre meg fullstendig! Håper på noen kloke hoder (eventuelt, kanskje en luring som jobber hos Canal digital) klarer å glatte ut regnestykket. Fordi hver gang jeg får svar fra en eller annen svensk jøk gjennom web-skjemaet blir det bare mer og mer tull.

Facts:

I dag har jeg NGT som ISP, betaler ca 350 i måneden.

RiksTV (med folkepakke) koster 160 + 120 (grunnavgift). Altså 280 i måneden, pluss kortavgifter og annet fanteri de finner på.

Problems:

Kabel TV grunnpakke koster 274,- pr mnd.

Bredbåndspakken koster 222,- pr mnd.(forbeholdt de som allerede har grunnpakken)

Hastigheten jeg i så måte vil ha blir Midi: 347,- pr mnd.

(I tillegg kommer installasjon på 1290,-)

Som dere ser. Ett enkelt regnestykke viser at det blir veldig likt. Kun småpenger i forskjell, hvis jeg ser bort fra installasjonskostnaden.

Rikstv + NGT = 630,-

Kabel + Midi = 621,-

Det som forvirrer meg er denne "bredbåndspakken", da man allerede får digital tv gjennom grunnpakken. Hver gang klarer de forbaska svenske kundeservicebesvarerne å gi meg forskjellig informasjon. Hva er bredbåndspakken? Flere kanaler gjennom digital tv enn grunnpakken?

Hadde jeg måtte betalt grunnpakke + bredbåndspakke og fått samme hastighet hadde det vært et klarere valg.

Slik det er nå vil jeg kun få en litt bedre internett-hastighet (diskutabelt, sikkert.. generelt kan jeg si: ngt = 3100/750, kabel= 5000/1000, begge under optimale omstendigheter..), og ekstra kanaler som jeg ikke bryr meg om.

Håper noen kan gi meg gode råd her. Spesielt om hva denne forvirrende bredbåndspakken er for noe.

Edit: Fikk svar fra canal digital nå:

Hei

Takk for din  henvendelse.

På vår hjemmeside kan du lese at minsteprisen for bredåndspakken ligger på 222kr pr.mnd. Dette vil da si om du har internett Mini til 197kr i mnd.
Da bredbåndspakken også inkluderer en dekoder, følger det med en kortavgift. Denne er på 299kr i året. Kortavgiften er delt oppi 12mnd i prisen 222kr.
Utover ett år er kortavgiften 25kr i mnd,  og 197 for minste hastighet Mini, dette tilsvarer 222kr.
Kabel-tv 249kr er ikke inkludert i bredbåndspakken.

Betaler du da for en Midi hastighet vil da dette komme på 347kr i mnd. Hvis du også inkluderer kabel-tv så koster denne 249kr pr.mnd.
Ønsker du da en høyere hastighet på internett vil det komme på 100kr mer for hver hastighet du ønsker å gå opp.

Håper du har fått svaret du var ute etter.

Ha en fin dag.

Plutselig koster kabeltv 249 istedet for 279, som det står på hjemmesiden. Antagelig på grunn av at man ikke betaler dobbelt opp med kortavgifter?

Da blir regnestykket for dette 249 + 347 = 596,- Jeg sparer nesten en 50-lapp..

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepps, det var noe av det første jeg gjorde. :)

NGT kan ikke levere tv til meg fordi avstanden til sentralen var for stor.

Forskjellen på prisen var nettopp 25kr, som tilsvarer kortavgiften (den betaler du bare 1 gang totalt, og ikke 1 gang pr produkt. Derfor blir månedsprisen totalt sett litt billigere. Prisene listet på hjemmesiden til canal digital inkluderer kortavgiften. Derfor ble det det et lite avvik.

Nå er spørsmålet derimot, hvordan er kundestøtten til canal digital når ting går fyken? Jeg har vanskelig for å tro at den kan være dårligere enn NGT, men nå har jeg ikke noen erfaring med CA's kundestøtte.

Lenke til kommentar

Bredbåndspakken forutetter at du allerede har en analog grunnpakke og forutsetter videre kjøp av HD-dekoder til kr. 1990,- evnt. HD-PVR til kr. 2990,- og dette er bare svada fra Canal Digital for å få tak i pengene dine.

Glem hele bredbåndspakken. Siden du ikke har kabel-TV så bestiller du Kabel-TV Grunnpakke til kr. 274,- pr. mnd. Da betaler du kun kr. 1290,- for installasjon og HD-dekoder (som da følger med til en langt rimligere pris enn kr. 1990,-). Deretter bestiller du MIDI bredbånd til kr. 347,- pr. måned og "Gjør det selv"-etablering til kr. 395,-. Bestiller du begge produktene samtidig så vil nok montøren "ville" koble opp alt for å se at det fungerer som det skal.

Totalsum blir da (274+347 =) kr. 621,- pr. måned i faste avgifter og (1290+395+57 =) kr.1742,- i installasjonssgebyrer og frakt. I tillegg kommer eventuelt kr. 35,- i gebyr for papirfaktura.

Lenke til kommentar
Bredbåndspakken forutetter at du allerede har en analog grunnpakke og forutsetter videre kjøp av HD-dekoder til kr. 1990,- evnt. HD-PVR til kr. 2990,- og dette er bare svada fra Canal Digital for å få tak i pengene dine.

Glem hele bredbåndspakken. Siden du ikke har kabel-TV så bestiller du Kabel-TV Grunnpakke til kr. 274,- pr. mnd. Da betaler du kun kr. 1290,- for installasjon og HD-dekoder (som da følger med til en langt rimligere pris enn kr. 1990,-). Deretter bestiller du MIDI bredbånd til kr. 347,- pr. måned og "Gjør det selv"-etablering til kr. 395,-. Bestiller du begge produktene samtidig så vil nok montøren "ville" koble opp alt for å se at det fungerer som det skal.

Totalsum blir da (274+347 =) kr. 621,- pr. måned i faste avgifter og (1290+395+57 =) kr.1742,- i installasjonssgebyrer og frakt. I tillegg kommer eventuelt kr. 35,- i gebyr for papirfaktura.

Vel, det vriker som CD har en kampanje gående. Installasjon koster 1290,- (+57,- frakt dekoder). I pristilbudet jeg har mottatt vil både grunnpakke og bredbånd installeres samtidig, og prisene ser slik ut: 1347,- (sum etablering), og 596,- pr mnd for abonnement. Gebyret slipper jeg med efaktura (bortsett fra den første gangen..). Dette er korrekte opplysninger i tilbudet jeg har mottatt fra CD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...