usurper Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg bygde en pc i August eigang og den funket fint, men på den 9.oktober så frøys den seg men jeg tenkte kanskje det bare var et engangs tilfelle, men det var et ikke. jeg har testa RAM-en, skjermkortene og HDD men jeg finner ikke ut av det. den fryser seg når jeg gamer. specs: hovedkort: gigabyte EX58-UD5 skjermkort: Geforce GTX 295 x2 RAM: 6gb processor: Intel core i7 2.6ghz quad core HDD: WD 1TB x2 OS: WIN7 64bit takk for hjelpen Lenke til kommentar
iPlay Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Kommer det ikke bilde i det hele tatt? Prøv en og en RAM brikke. Prøv en annen HDD. Hvis ikke dette fungerer, kan det være noe feil med MB. Lenke til kommentar
usurper Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Kommer det ikke bilde i det hele tatt?Prøv en og en RAM brikke. Prøv en annen HDD. Hvis ikke dette fungerer, kan det være noe feil med MB. jo, det er bilde. den bare stopper å funke, alt fryser seg. Har testa RAM`en to og to, har ikke så lyst til å teste en og en da funker ikke spillene så bra det er bare helt random tid det skjer, det kan ta noen dager før det skjer og andre flere ganger om dagen Endret 10. desember 2009 av usurper Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Du sier du har win7 64bit fra august ? Har litt blandet erfaring med pre release win7. Også hvilke drivere bruker du på skjermkortet ? Men viktigst, du har dual skjermkort, sikker på at begge får nok kjøling. Lenke til kommentar
noXelon Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Du sier du har win7 64bit fra august ? Har litt blandet erfaring med pre release win7. Også hvilke drivere bruker du på skjermkortet ? Men viktigst, du har dual skjermkort, sikker på at begge får nok kjøling. Det høres ut som for varme skjermkort ja :/ Lenke til kommentar
usurper Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Du sier du har win7 64bit fra august ? Har litt blandet erfaring med pre release win7. Også hvilke drivere bruker du på skjermkortet ? Men viktigst, du har dual skjermkort, sikker på at begge får nok kjøling. Det høres ut som for varme skjermkort ja :/ testa det nettopp med å kjøre et skjermkort men det skjer fortsatt. tester en og en ram nå. har denne win7 versjonen på laptopen og, å den funker fint har de nyeste driverene til skjermkortet så det skal ikke være noe problem Endret 10. desember 2009 av usurper Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 har de nyeste driverene til skjermkortet så det skal ikke være noe problem Der er det noen har hatt problemer med, enkelte har problemer med nyeste drivere fra Nvidia, andre har problemer med nyeste drivere fra MS autoupdate. Kunne prøvd en eldre Nvidia driver. Hvis varme er avklart som problem da; hadda en innom med 2 gtx295 i sli ustabilt, satte på ekstra vifte i siden på kabinettet til kjøling og kjørt stabilt siden. Lenke til kommentar
usurper Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 nå har jeg testa RAM`en en og en så det er ikke den. da får jeg teste med å installere winxp igjen å se om det blir bedre da Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Har du prøvd siste bios versjon, det har jo kommet en del fix etter hvert. Hvis ikke det hjelper, så kan du prøve noen bios justeringer, max spenning på ram(sikkert 1.64 Volt), disabled strømspare tullet og Turbo Boost. Hvis du trenger hjelp til det, så gi beskjed ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå