Christoffero89 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 hey. jobber som selger i en elektrobutikk som har søndagsåpent nå i jula. har jeg krav på mer i lønn da dette ikke er en normal dag å jobbe på? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Tariff ? Hvis ikke må du meg bekjent over et vist antall timer i uka for å få kompensert arbeid på ubekvemme tider. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 har ikke tariff eller helgetilleg da lørdager inngår i denne jobben. hørt no om 100% ekstra. hvertfall på julaften. jeg jobber deltid Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Ingen tariff, ingen ekstra peng. Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 hey. jobber som selger i en elektrobutikk som har søndagsåpent nå i jula. har jeg krav på mer i lønn da dette ikke er en normal dag å jobbe på? First thing first. Tariff avtale,Følger dere evt tariff eller HSH sin landsoverkomst. Hvor mange timer jobber du? I utgangspunktet om dere følger HSH sin landsoverkomst så skal du da ha MINST 84(? 80 kr pluss) ekstra i søndagstilegg) har u jobbet mer enn 37,5 eller 40 timer avhengig om du har betalt pause eller ikke skal du ha MINIMUM 40% tilegg (overtid) det samme gjelder når arbeidsdagen overstiger 9 timer...... Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 ingen tariff her nei:( Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Too bad, hør med ledelsen hva de har avtalt. Finnes sikkert en ordning nå med jula. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 så jeg har ingen krav på ekstra lønn på søndager eller julaften? that sucks:( Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Ingen tariff ikke lovpålagt, Men f.eks som oss så har alle butikkene i kjeden 100% på jul og nyttår Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 kjipt. dårlig gjort å få normal lønn! Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Står det i kontrakten at bedriften ikke følger tariffen? Lønnsavtalen skal så vidt jeg vet stå der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå