Admin'c Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 ibas har no greier som er sertifisert til et vist nivå, og så klart finnes det flust med open source programmer. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Så dersom jeg vil kvitte meg med informasjon om hva jeg har gjort på PC-en så må jeg dumpe harddiskene i et skogstjern i nattens mulm og mørke? For å være helt sikkert, altså. Så sant ingen har sett meg på vei dit........................ 9655499[/snapback] Etter at du har pissa på den, degausset den og sprengt den til himmels :!: Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Spis harddisken. Magesyre dreper data. Driter bits og bytes noen dager men det takler du eller bruk Eraser, et program for sikker sletting av filer:) Kan også skru ut magnetplata i disken og brenne den helt opp. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Synes det er litt rart at løsninger som DBAN (http://dban.sourceforge.net/features.html) ikkje ble tatt med i artikkelen. (greit at den artikkelen er gammel - men DBAN er litt eldre) Dette fungerer - og det er enkelt å bruke. Programmer som krever windows for å kjøre, kan ikkje slette sin egen systempartisjon. Boot fra diskett/cd/dvd/usb og slett hardisken/partisjoner kjapt og greit. Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Det skulle da være nok å bruke Killdisk som er gratis. Bruker du programmet 1 gang (2 eller 3 ganger enda bedre ) er det vel stort sett bare IBAS som klarer å få ut data. Privatpersoner kan nok bare glemme det med letthet. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Bruker ett program som heter 1-abc file washer. Tester dette på 10 filer som har 0 mb størrelse. Bruker gutman metoden. Nå har den holdt på i over 1 døgn og den fortsetter å sletter. Er det noe program som gjør dette raskere? Lenke til kommentar
kripet Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 UBCD har flere verktøy som overskriver disken mange ganger, eller så mange ganger du vil da:P men dette tar lang tid Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hvem er UBCD? Har ikke hørt om dem. Lenke til kommentar
kripet Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 UBCD står for ultimate boot cd, en samling av små programmer du kjører fra en cd. du booter på cd platen. verktøyene som ligger på den er mange, disktester, minnetester osv osv anbefales å teste den her er det en liste over di programmer som ligger på cden UBCD Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Disse verktøyene sletter hele hd`en ? Jeg trenger ett program som kan slette filer helst Lenke til kommentar
kripet Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 disse sletter hele disken, ikke hørt noe om sikker sletting av enkelt filer.. Har selv hentet ut slettete data fra disker som har vært formatert ved uhell eller di har slettet filene, og så lenge dataene ikke skrives over mange gang så er det fult mulig å hente dem frem med enkle programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå