Gå til innhold

CL: 09.12.2009 Olympiacos vs Arsenal, Karaiskakis Stadium

invalid_user

Olympiacos vs Arsenal  

10 stemmer

1. 1. Hvem var Arsenals beste spiller?

• Lukasz Fabianski
      1
    • Kerrea Gilbert
      0
    • Kyle Bartley
      0
    • Mikaël Silvestre
      0
    • Tom Cruise
      0
    • Aaron Ramsey
      1
    • Alexandre Song
      8
    • Jack Wilshere
      0
    • Theo Walcott
      0
    • Carlos Vela
      0
    • Fran Mérida
      0
    • Gilles Sunu (sub)
      0

Anbefalte innlegg

09.12.09

Olympiacos F.C.Arsenal

UEFA Champions League

20:45 @ Karaiskakis Stadium

Viasat Motor

Dommer: Lucilio Cardoso Cortez Batista (POR)

Arsenal%20v%20Olympiakos%20-%20UEFA%20Champions%20League.png

Midt i et hektisk kampprogram har Arsène Wenger en anledning til å hvile stjernene. Arsenal har vunnet gruppa uansett resultat i kveld, og kan sende utpå et reserve- og ungdomspreget lag. Det er hele ti tenåringer i Arsenals tropp som dro til Hellas. Arsenal har kun tapt to av elleve kamper mot greske motstandere, og har vunnet seks. Olympiacos har på sin side kun vunnet to av 17 kamper mot engelske lag - med 12 tapte i historieboka. Seirene var mot Liverpool (1-0, 2004/05 i en CL-gruppespillkamp) og mot Tottenham (1972/73 i UEFA Cupens andre runde). I kveld har de en stor sjanse for å ta sin tredje seier mot en engelsk motstander.

Gruppetabell før kampen:

grtable.jpg

Arsenal news

En meget ubetydelig kamp for Arsenals del. Skadeliste irrelevant ettersom omtrent bare unggutter vil bli benyttet. Det viktigste er at Theo Walcott er tilbake etter småskaden sin, og at Mikaël Silvestre vil være Arsenals kaptein i dette oppgjøret. Arsenal fulle tropp er: Łukasz Fabiański (GK), Vito Mannone (GK), Kyle Bartley, Mikaël Silvestre, Tom Cruise, Luke Ayling, Kerrea Gilbert, Alexandre Song, Jay-Emmanuel Thomas, Francis Coquelin, Craig Eastmond, Mark Randall, Aaron Ramsey, Fran Mérida, Jack Wilshere Theo Walcott, Gilles Sunu, Carlos Vela

Arsenals 5 siste kamper:

Arsenal 2-0 Stoke

Manchester City 3-0 Arsenal

Arsenal 0-3 Chelsea

Arsenal 2-0 Standard Liège

Sunderland 1-0 Arsenal

Forventet starting-XI:

Łukasz Fabiański

Kerrea Gilbert - Alexandre Song - Mikaël Silvestre © - Tom Cruise

Aaron Ramsey - Craig Eastmond - Jack Wilshere

Theo Walcott - Carlos Vela - Fran Mérida

Olympiakos news

I hjemlig liga topper Olympiacos tabellen med 30 poeng, etter at de slo sin argeste rival Panathinaikos 2-0 for ikke så lenge siden.

Olympiacos har ingen suspensjoner, men har et par spillere ute med skade. Disse er: Matt Derbyshire, Andreas Vasilogiannis, Diogo, Vassilis Torosidis, Cristian Ledesma, Ieroklis Stoltidis, Michał Żewłakow

Olympiacos' 5 siste kamper

Xanthi 0-1 Olympiacos

Olympiacos 2–0 Panathinaikos

AZ 0-0 Olympiacos

PAS Giannina 2-2 Olympiacos

Olympiacos 1-1 Iraklis

Forventet starting-XI:

Antonis Nikopolidis

Olof Mellberg - Raúl Bravo - Giorgos Galitsios - Leonardo

Luciano Galletti - Enzo Maresca - Óscar - Dudu - Jaouad Zairi

Konstantinos Mitroglou

Resultattips: 2-0, Galletti & Dudu

Endret av iRoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knall, iRoman! Har ikke Wenger uttalt at Bartley skal starte i dag?

Jeg tipper på dette laget:

Fabianski

Gilbert - Bartley - Silvestre - Cruise

Ramsey - Song - Wilshere

Walcott - Vela - Merida

Dette blir gøy! Har ikke Viasat Motor, så jeg får håpe på at jeg finner en rimelig grei stream. Lykke til, folkens!

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er svært overrasket over å se at Thomas Cruise skal starte i dag. Med det laget på banen kan det bli litt i overkant spennende, men jeg håper pessimismen min blir feid vekk i løpet av kampens første minutter.

Red.: Hva faen skjer med at Viasat sender kampen på Viasat Motor? Søplefolk, håper virkelig ikke de får PL.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Gilbert er ikkje noko å samle på nei. 24 år(?) og langt frå god nok for førstelaget. Må jo vel vere betre for han å komme seg vekk også. Fabianski for president, tykkjar han utstrålar mykje større tryggheit enn Almunia. Han er også offensiv, noko som eg føler berre er bra for ein keeper - spesielt i ung alder.

Seriøst Walcott? Skade IGJEN?

Endret av TomWhittaker
Lenke til kommentar

Jaja, imponerende nok at vi klarte å holde kampen så jevn med det laget vi stilte med. Vela var alltid på rett plass til rett tid, men han manglet dessverre litt på avslutningene. Bartley imponerte meg, og Merida og Ramsey var meget gode. Mye bra pasningsspill i dag, men vi kommer ikke ofte nok til avslutninger. Fabianski viste nok en gang at han er vår beste keeper.

Lenke til kommentar

Frå post-Olympiakos intervju med Tom Cruise:

Reporter: "Just lastely, you know that Arsene said in his press conference that there is only one Tom Cruise, and he plays for Arsenal?"

Tom Cruise: "Is that what he said?"

Reporter: "That's what he said."

Tom Cruise: "Lovely... :D"

Sjarmerande kar mr. Cruise! ...som forresten gjorde ein absolutt godkjent debut i går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...