Ståle Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Har en WD 1TB disk som gikk dukken. Den ble laget i januar i år, så det burde være garanti på den. Men kvitteringen har forsvunnet og jeg har sjekket diverse butikker, men de visste ingenting. Jeg sendte så mail til WD, da den ikke gikk gjennom RMA-systemet deres. Dear Stale, Thank you for contacting Western Digital Customer Service and Support. You are getting this message because the drive is not owned by Western digital anymore. According to my databases the drive was sold with its warranty to OLIDATA, probable the manufacturer of the computer in which the disk was installed in, they are now the owner of the drive and any warranty claim has to be done through them. In this kind of cases the computer manufacturer decides how long the warranty of the drive will be. If the drive was still property of western digital the warranty of the drive would be valid until 22-JAN-2012. Unfortunately we can not help you in this case. Sincerely, Waldo Western Digital Service and Support Så derfor lurer jeg på hvem Olidata er. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Så derfor lurer jeg på hvem Olidata er. http://en.wikipedia.org/wiki/Olidata Det enkleste er nok bare å ta kontakt med dem og høre. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Kjøpte du disken i "løsvekt" eller som del av et system / eksterndisk? Ser i svaret du fikk fra WD, at de sier "siden disken ikke er vår lenger..." selvfølgelig er ikke disken deres, du har jo kjøpt den Dersom de med dette prøver å si at den har blitt satt inn i et OEM produkt, hvor garanti ansvaret deres opphører, så var det en litt uklar formulering synes jeg. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Er faren min som har kjøpt den, og han husker ikke. Men det kan ikke ha vært med en datamaskin. Det må ha vært i løsvekt. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Fra wiki: "Olidata is one of the largest manufacturers of computer hardware in Italy, with sales preceded only by Hewlett-Packard and Acer." Jeg gjetter på at disken stammer fra en HP- eller Acer-PC, og at du derfor må kontakte en av dem for å få hevdet garanti, hvorpå de sikkert kommer til å be om serienr på selve PCen, og du i verste fall er like langt. Se etter klistremerker som "HP spare part #" eller tilsvarende for Acer på disken. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 "Olidata is one of the largest manufacturers of computer hardware in Italy, with sales preceded only by Hewlett-Packard and Acer." oversettes vel til at Olidata er en av de støreste av data hardware i Italia. Bare slått av HP og Acer. Så har ikke noe med det å gjøre. Jeg er 100% sikker på at dette er løssalg. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Meh, da gadd jeg visst ikke å lese dette fremmedspråket "engelsk" så nøye da. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 De har ikke avdeling i Norge etter det jeg vet, UK tror jeg er nærmeste... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå