Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvem er forhandler for Olidata i Norge?

Anbefalte innlegg

Har en WD 1TB disk som gikk dukken. Den ble laget i januar i år, så det burde være garanti på den. Men kvitteringen har forsvunnet og jeg har sjekket diverse butikker, men de visste ingenting.

Jeg sendte så mail til WD, da den ikke gikk gjennom RMA-systemet deres.

Dear Stale,

Thank you for contacting Western Digital Customer Service and Support.

You are getting this message because the drive is not owned by Western digital anymore. According to my databases the drive was sold with its warranty to OLIDATA, probable the manufacturer of the computer in which the disk was installed in, they are now the owner of the drive and any warranty claim has to be done through them. In this kind of cases the computer manufacturer decides how long the warranty of the drive will be. If the drive was still property of western digital the warranty of the drive would be valid until 22-JAN-2012. Unfortunately we can not help you in this case.

Sincerely,

Waldo

Western Digital Service and Support

Så derfor lurer jeg på hvem Olidata er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte du disken i "løsvekt" eller som del av et system / eksterndisk?

Ser i svaret du fikk fra WD, at de sier "siden disken ikke er vår lenger..." selvfølgelig

er ikke disken deres, du har jo kjøpt den :dontgetit:

Dersom de med dette prøver å si at den har blitt satt inn i et OEM produkt,

hvor garanti ansvaret deres opphører,

så var det en litt uklar formulering synes jeg.

Lenke til kommentar

Fra wiki:

"Olidata is one of the largest manufacturers of computer hardware in Italy, with sales preceded only by Hewlett-Packard and Acer."

Jeg gjetter på at disken stammer fra en HP- eller Acer-PC, og at du derfor må kontakte en av dem for å få hevdet garanti, hvorpå de sikkert kommer til å be om serienr på selve PCen, og du i verste fall er like langt.

Se etter klistremerker som "HP spare part #" eller tilsvarende for Acer på disken.

Lenke til kommentar

"Olidata is one of the largest manufacturers of computer hardware in Italy, with sales preceded only by Hewlett-Packard and Acer."

oversettes vel til at Olidata er en av de støreste av data hardware i Italia. Bare slått av HP og Acer.

Så har ikke noe med det å gjøre. Jeg er 100% sikker på at dette er løssalg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...