Stigah Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 God aften. Jeg lastet bilder opp på en blogg jeg har, og en venn så bildet, og sa at jeg skulle vise det her på diskusjon.no. Så jeg gjør som han sier Bildet er enda ikke redigert, grunnen til dette er at jeg ikke har allverdens kunnskaper med Photoshop, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å forbedre det. Som dere også kan se er det en dott oppe i høyre hjørne, dette skal fjernes Jeg håper dere gir både positive og negative tilbakemeldinger Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Negativt: skjev horisont, rotete og blasse farger og bilder virker litt uklart.. Positivt: du har funnet en plass med masse potensiale for bra bilder. Vent til like før solnedgang og prøv på ytt med lang lukkertid. Fokuser bare på buska eller steinen eller noen andre detaljer.. Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Takk for svar Dette var i sommerferien, litt etter at jeg hadde kjøpt kameraet. Jeg hadde ikke stativ da, og det har jeg fremdeles ikke. Positivt: du har funnet en plass med masse potensiale for bra bilder. Vent til like før solnedgang og prøv på ytt med lang lukkertid. Fokuser bare på buska eller steinen eller noen andre detaljer.. Problemet er at dette bildet ble tatt på ferie i Danmark, så jeg har ikke muligheten til å ta et nytt bilde på kort tid. Og takk for tipsene Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Ok, ja, da er det vel litt vanskelig. Men tipper det finnes flere plasser i Norge som ligner. Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Det er sikkert mange steder i Norge ja Bor i utkanten av Jæren i Rogaland, hvis du vet hvor det er Der er det masse strender, osv Kan ta meg en tur bort dit en gang, og se om jeg kan få tatt noen bilder. Og jeg ønsker meg forresten et stativ til jul, så jeg tar ikke turen bort dit før jul Lenke til kommentar
# offline Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Som Ingard sier, det har masse potensiale. Selv driver jeg å lærer meg mer Photoshop. Har har jeg brukt Curves i både RBG og Lab fargemodus, oppskarpet i Lab. Det går rimelig kjapt når man lærer seg det. Sletter bilder seinere i kveld. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg håper dere gir både positive og negative tilbakemeldinger Første punkt er nok å lese retningslinjene for bildekritikken:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=980130 Har endret emnetittelen for deg, men du bør justere bildestørrelsen litt... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Minner om retningslinjene for bildekritikken, og at tråder i bildekritikken skal være tydelig merket med at de dreier seg om bildekritikk, fortrinnsvis med "BK:" eller "Bildekritikk:" i emnetittel. Moderator har lagt til "BK:" i emnetittel. Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden, eventuelle kommentarer kan tas på PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå