aleks96 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Har bestemt meg for å kjøpe Canon EOS 1000D. Og da lurer jeg på om jeg bør kjøpe kit med 18-55mm IS eller ikke. Eventuelt noe annet jeg burde kjøpe. Er helt amatør her, dette er mitt første speilrefleks. Takker for svar Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Har bestemt meg for å kjøpe Canon EOS 1000D. Og da lurer jeg på om jeg bør kjøpe kit med 18-55mm IS eller ikke. Eventuelt noe annet jeg burde kjøpe.Er helt amatør her, dette er mitt første speilrefleks. Takker for svar 18-55 IS er en typisk normalzoom, OK bildekvalitet, litt plastikkaktig for å være billig å produsere og et bra startpunkt hvis du ikke har en helt spesiell type bilder i tankene. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Har du råd burde du så absolutt kjøpe IS-versjonen. Versjonen uten IS kan variere fra ok-ish til suger-svett-hestepung, og IS-versjonen er å foretrekke også rent optisk. Har du pengene er det imidlertid et bedre valg å kjøpe en 1000D med Tamrons 17-50mm f/2.8. Endret 9. desember 2009 av Aetius Lenke til kommentar
aleks96 Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Har du råd burde du så absolutt kjøpe IS-versjonen. Versjonen uten IS kan variere fra ok-ish til suger-svett-hestepung, og IS-versjonen er å foretrekke også rent optisk. Har du pengene er det imidlertid et bedre valg å kjøpe en 1000D med Tamrons 17-50mm f/2.8. Har 5000 å bruke. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 18-55mm IS er et vesentlig bedre objektiv en det uten, rent optisk. I tillegg får du en veldig hjelpende bildestabilisator. Definitivt verdt den femhundringsen du må ut med ekstra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå