Roggy1 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Fikk min HTC Hero rett før helgen, den ble kjøpt igjennom Tele2 sin nettbutikk, super telefon! Men den ligger inne med konstant Roaming ikon over signalstyrkeikonet selv om jeg har et Tele2 simkort og oppholder meg i Norge. Er det noen her på forumet som kan forklare meg hvorfor dette skjer? Har prøvd alle mulige innstillinger som jeg finner, har snakket med kundeservice hos både Tele2 og HTC uten å bli noe klokere. Når jeg fikk telefonen måtte jeg inn og forandre APN fra tele2.se til .no på internett og MMS oppsettet for å få dette til å fungere. Mistenker at telefonen har enda et .se en plass og derfor tror jeg er en svenske som oppholder meg i norge, men dette er bare en fortvilt teori.. Hver gang jeg logger på for datatrafikk utenom hjemmenettet (WiFi) for jeg advarsel om at jeg Roamer og at dette kan være dyrt, noe som jeg har fått beskjed med Tele2 om at det ikke blir i og med at jeg er i Norge, men det er skikkelig irriterendes å ikke finne ut av dette... Håper noen kan gi meg litt oppklarende info og råd. Mvh Nesten lykkelig HTC Hero eier. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Hvis jeg ikke husker feil så har Tele2 noe eget nett. Utenfor dekningsområdet roamer de på Telenor eller Netcom. Da er det faktisk riktig av telefonen å si fra. Med Network Norway og OneCall er det samme problem. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Tele2 er vel eigentleg svensk, men roamar på Netcom sitt nett i Norge. Difor pleier dei å reklamere med f.eks. "lik pris til/frå Sverige". Min eldgamle Motorola cd930 med Tele2 Sheriff blinkar gult, noko som betyr roaming. Uansett kan du ta det heilt med ro, sidan det uansett er "norske" prisar som gjeld. Tele2 er forresten ikkje åleine om å roame på andre sitt nett. F.eks. roamar One Call på Telenor der det ikkje er Mobile Norway-dekning, noko det enno stort sett berre er i dei største byane. Edit: Eg knota dette på ein mobiltelefon, så snubbel rakk å svare før eg fekk svart. Elles kan ein lese meir om Tele2 her: http://no.wikipedia.org/wiki/Tele2 Endret 9. desember 2009 av torbjornen Lenke til kommentar
Huni Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Sier den ifra hvis du velger å tillate data over roaming også? Edit: Testa med simkortet (OneCall) til en venninne på min Hero. R'n er der fortsatt, men jeg får ikke opp noen andvarsel om at det er dyrt når jeg bruker datatilkoblingen... Endret 10. desember 2009 av Huni Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 For å si det veldig kort: Tele2s simkort er strengt tatt svenske, tror numemret begynner på 8946. Derfor tror telefonen at den er i utlandet. Lenke til kommentar
Roggy1 Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Takk for alle svar, har innsett at R'en en noe jeg må leve med, men det skal jeg vel klare fint Svar til Huni: Ja den sier i fra uansett, og R'en er der kostant, men jeg har ikke testen med et annet kort da. Lenke til kommentar
grim123 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg sliter med akkurat samme greia selv med min nye HTC HERO , med tele2 simkort. Ser jeg har lasta ned 300mb på WIFI, håper ikke noe av dette har gått gjennom mobildata 3g/edge , med roaming for helt vanvittige priser :S:S Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 For å slå dette fast ein gong for alle: Dersom du brukar eit norsk Tele2-abonnement i Norge er det "norske" prisar som gjeld. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Kan bare slenge inn slik at hvis andre leser om Roaming; Android mobilene gjør dette også så lenge du ikke f.eks har Telenor abb. og er innen for deres egen dekningsone. Har selv en Samsung Galaxy i7500 m/ OneCall og får Roaming, men går jeg inn på detalje sier den f.eks EDGE e.l. Lenke til kommentar
bluecuore Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Kan bare slenge inn slik at hvis andre leser om Roaming; Android mobilene gjør dette også så lenge du ikke f.eks har Telenor abb. og er innen for deres egen dekningsone. Har selv en Samsung Galaxy i7500 m/ OneCall og får Roaming, men går jeg inn på detalje sier den f.eks EDGE e.l. Har akkurat kjøpt med en HTC Legend. Der står også R'en over signalstyrken. Blant ikonene som kan vises på telefonen finnes også ett som viser kun signalstyrke uten R'en. Har Tele2, og valgte dette når jeg gikk gjennom wizarden ved oppstart. Har forsøkt å koble vekk alt som finnes av data og nettverk, men det er enten Roaming eller inget signal. Under nettoperatør har jeg valgt Netcom. Det er vel riktig det med Tele2 abbonement?!?! Og under nettverksmodus har jeg mulighetene: WCDMA, GSM eller begge deler. Har valgt bare GSM. Håper noen kan fortelle meg om jeg har gjort det jeg kan for å skru av datating. Hilsen newbie Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hvis du leser hva jeg har skrevet så vil du se at Roaming har ingenting med datatrafikk å gjøre, det er bare det at mobilen din gir beskjed om at den er koblet VIA Telenor/Netcom sitt nett Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Last ned NetCounter, så finner du ut hva du bruker i datatrafikk.. Lenke til kommentar
norx10i Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 ellers må vel roaming være påslått for å motta/sende MMS...? Må iallfall det på min tlf... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå