Gå til innhold

Kjøp av bærbar datamaskin til lett gaming

Gjest Slettet-mX5b8rLK

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-mX5b8rLK

Hei alle på diskusjon.no.

Jeg er på utkikk etter en ny bærbar pc, men er litt utdatert om hva som er bra på markedet. Jeg har lest og lett både her på forumet og på komplett.no, men har lyst til å høre deres meninger.

PCen skal brukes til lett spilling for det meste FM 2010 og Battlefield Heroes, men også til spill som trenger litt mer. Merkene Asus og Acer har gitt meg et godt inntrykk, men jeg er åpen for andre merker. Det er viktig at PCen hverken støyer eller blir veldig varm, og prisklassen er lavest mulig under 10 000.

Endret av Slettet-mX5b8rLK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...
Gjest Slettet-mX5b8rLK

Jeg er fortsatt på leting etter en pc og har oppdatert førstepost.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Hei alle på diskusjon.no.

Jeg er på utkikk etter en ny bærbar pc, men er litt utdatert om hva som er bra på markedet. Jeg har lest og lett både her på forumet og på komplett.no, men har lyst til å høre deres meninger.

PCen skal brukes til lett spilling for det meste FM 2010 og Battlefield Heroes, men også til spill som trenger litt mer. Merkene Asus og Acer har gitt meg et godt inntrykk, men jeg er åpen for andre merker. Det er viktig at PCen hverken støyer eller blir veldig varm, og prisklassen er lavest mulig under 10 000.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-mX5b8rLK

Den ser absolutt fin ut, men jeg trenger mer enn to dager til å bestemme meg om jeg skal kjøpe den. Vil blant annet se hvordan den ser ut i real-life først.

Noen andre forslag? :)

Lenke til kommentar

Acer aspire timelineX serien om du syns design og batteritid er viktig.

Asus X64JA/N61JA eller X77JA/N71JA om du har lyst på en god multimediemaskin med særdeles bra høyttalere, solid kvalitet og lavt støynivå.

Dette er per i dag mine favorittvalg med et godt forhold mellom pris/ytelse/design.

Ellers er nevnte toshiba maskin et meget godt valg om man ser på pris/ytelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-mX5b8rLK

Tusen takk for hjelpen. Setter meg ned for å lese om disee bærbare dere listet opp. Skal sjekke ut posten din, vidarkri. ;)

Lenke til kommentar

Acer aspire timelineX serien om du syns design og batteritid er viktig.

Asus X64JA/N61JA eller X77JA/N71JA om du har lyst på en god multimediemaskin med særdeles bra høyttalere, solid kvalitet og lavt støynivå.

Dette er per i dag mine favorittvalg med et godt forhold mellom pris/ytelse/design.

Ellers er nevnte toshiba maskin et meget godt valg om man ser på pris/ytelse.

mmm ser ut som fine maskiner. Kanskje jeg kjøper en sånn. Hva er forskjellen på X64ja og N61ja?? N61 ser veldig fin ut og så har det geforce kort. Hva er best?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er noen forskjell på X64JA/N61JA. Jeg kan ihvertfall ikke se noen. Det samme gjelder vel for 71 modellene.

Det er mulig det følger med noe ekstra tilbehør til de forskjellige, f.eks veske eller annet.

Det er uansett veldig gode maskiner så du får ikke gått feil ved å velge Asus. Toshiba skal være samme kvalitet men jeg vet ikke om de er like gjennomført som Asus, det teller jo litt det også.

Lenke til kommentar

JA versjonene har et ganske kraftig ATI HD5730 skjermkort.

JV versjonene har et mye svakere nvidia GT325M skjermkort.

Forskjellene mellom X64JA og N61JA er at det ikke følger meg mus/bæreveske + evt spesifikkasjonsforskjeller, men dette står i produktbeskrivelsen.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Det er ikke to forskjellige familier. Etter det jeg har hørt så er X modellene bygd på N modellene for firmaer som vil ha egne modeller å tilby. Om det er tilfelle skal jeg ikke banne på, men ofte er den eneste forskjellen at N modellene kommer med litt tilleggsutstyr som veske etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...