Gromtallegs Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Nettopp kjøpt meg nevnte videokamera. Er litt grønn på området "minnekort" og kunne derfor trengt litt hjelp ang type/størrelse minnekort jeg burde kjøpe. Eventuelle eksempler! Kameraet er jo full HD, så eneste jeg har hørt at jeg må ha et SDHC minnekort som er "raskt". Men at det finnes ulike typer/klasse schdc minnekort. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 For å lagre HD video i full kvalitet, er det et minstekrav at kortet er Class 4. Class 6 vil ikke ha så mye for seg, annet enn at overføring til datamaskinen kan gå raskere enn med class 4. Pass også på å kjøpe et kort fra en anerkjent produsent, som Sandisk og Lexar. De er stabile, og da ligger videoklippene trygt til de er overført til datamaskinen. Og kjøp i Norge, da det finnes flere piratmerker enn ekte vare i utlandet (som for eksempel på Ebay hvor sånn 80-90% av kortene virker å være piratkort som både krasjer i tide og utide, og er mye tregere enn påsatt klasse... hvis de i det hele tatt fungerer). For Full-HD (1080p) i maks kvalitet mener jeg å ha hørt at man trenger ca 8GB pr. time. Så det er ikke nødvendigvis overkill med et kort på 32GB (fire timer). Rett meg gjerne om jeg tar feil. Lenke til kommentar
pixl Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Enig i det som er sagt over meg! Jeg har samme kamera som deg og bruker et kort i fra Sandisk på 16GB som er laget for HD-video. Har bare godt å si om det, kjøpte det i fra Netonnet for 479,- . Med den prisen ser jeg ingen grunn til å jage piratkopier på ebay, selv om jeg anbefaler batteri, wideangle og annet tilbehør derifra(PM så kan jeg sende link på de jeg har brukt i 6mnd med stor fornøyelse for "småpenger") SanDisk Video HD SD Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Hei igjen takker for svar! har faktisk kjøpt et minnekort på ebay nå for en stund siden :X kostet under 600 kr og var et Sandisk 16gb Extreme kort (https://prisguiden.no/produkt/100323). Synd hvis jeg har driti meg skikkelig ut da >< men det får jeg se på når jeg får kortet. I mellomtiden før jeg får det andre kortet kjøpte jeg bare et billig 8gb kort som en midlertidig løsning (https://prisguiden.no/produkt/67876)på netonnet. Kjøpte også orginal canon veske til kameraet på ebay for 80kr inkl frakt. Blir spennende å se hvordan tingene ser ut. Lenke til kommentar
pixl Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Så lenge du ikke kjøpte 16gb for 179 ,- så ser det litt lysere ut Googler du minnekortet med "counterfeit kortnavn" eller liknende så kan det hende det dukker noen guider/diskusjoner om hvordan du kan spotte typiske fake-klistremerker og andre ting som gjør at du kan sammenlikne ^^ Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 ah oki takker så mye! du kan godt PMe linker til det der tilleggsutstyret du snakket om? Lenke til kommentar
pixl Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 ah oki takker så mye! du kan godt PMe linker til det der tilleggsutstyret du snakket om? Done Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå