Gå til innhold

msi x58 eclipse plus

zemmy20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei!!! jeg har tenkt og kjøpe meg msi x58 eclipse plus. men så har jeg sett at på msi p55 er det en automatisk overclokings oc genie heter den. det jeg da lurer på er det en slik knapp på msi x58 eclipse plus også?

Er det noen butikker som selger plus versjonen - jeg har ikke funnet none, kunne tenke meg det hk'et

Snabelen

Lenke til kommentar
hei!!! jeg har tenkt og kjøpe meg msi x58 eclipse plus. men så har jeg sett at på msi p55 er det en automatisk overclokings oc genie heter den. det jeg da lurer på er det en slik knapp på msi x58 eclipse plus også?

Er det noen butikker som selger plus versjonen - jeg har ikke funnet none, kunne tenke meg det hk'et

Snabelen

Da ville jeg heller ha valgt Asus p6t7 supercomputer. MSI eclipse plus har store problemer med varme virker det som. Har sett flere brukere og tester som påpeker dette. Mange har bare gitt opp å bruke det, pga det blir for varmt og blir ustabilt.

Supercomputer har også 2 stk nf200 chipper og har ingen varmeproblemer. Har kjørt 4 stk 5870 kort på det uten noe varmeproblemer også :) Overklokking er også veldig bra med Asus kortet.

I tillegg så har jeg dårlige erfaringer med MSI sine bioser og hovedkort generelt. Har faktisk hatt en del MSI kort og blitt like skuffet hver gang.

Lenke til kommentar

Snabelen

Da ville jeg heller ha valgt Asus p6t7 supercomputer. MSI eclipse plus har store problemer med varme virker det som. Har sett flere brukere og tester som påpeker dette. Mange har bare gitt opp å bruke det, pga det blir for varmt og blir ustabilt.

Supercomputer har også 2 stk nf200 chipper og har ingen varmeproblemer. Har kjørt 4 stk 5870 kort på det uten noe varmeproblemer også :) Overklokking er også veldig bra med Asus kortet.

I tillegg så har jeg dårlige erfaringer med MSI sine bioser og hovedkort generelt. Har faktisk hatt en del MSI kort og blitt like skuffet hver gang.

Jeg sitter å vurderer det daglig.... :)

Trenger å få et pcie spor ledig for å få et intel nic istedet for det'most crappiest of crappy' realtek.... Det er utrolig at fleste parten av hk'ene bruker dette og ikke marvel eller intel.

Men leste i et review at de ikke fikk klokka strot mer enn 3.8ghz på supercomputer'n.

Snabelen

Snabelen

Lenke til kommentar

Snabelen

Trenger å få et pcie spor ledig for å få et intel nic istedet for det'most crappiest of crappy' realtek.... Det er utrolig at fleste parten av hk'ene bruker dette og ikke marvel eller intel.

Men leste i et review at de ikke fikk klokka strot mer enn 3.8ghz på supercomputer'n.

Snabelen

Snabelen

Da er de amatører... De fleste verdensrekorder nå blir satt med Supercomputer. 4.4ghz på luft får jeg til lett. Så hva de drev med er ikkje godt å si.

Lurer på hva som er galt med realtek for en privat bruker. Kom med bevis på at realtek ikkje duger, så er det greitt. Realtek funker greitt hos meg. Har Marvell i serveren, da Asus x48 evolution har det.

Jeg får 99.23% av gigabit når jeg kopierer over nettverket. Noe som ikkje er noe å si på. Ikkje kom her å si at du kjører mange filer samtidig fra flere maskiner over nettverket slik at realtek blir flaskehals i forhold til Intel NIC.

Hvis du ikkje har raid array i begge ender av nettverket, er det diskene som blir flaskehals før nettverket. Drivere er også ingen problem med realtek.

Tro mange har gamle fordommer mot realtek, siden de var ganske crappy før. Alt var jo crap før :!:

Lenke til kommentar

Snabelen

Snabelen

Snabelen

Da er de amatører... De fleste verdensrekorder nå blir satt med Supercomputer. 4.4ghz på luft får jeg til lett. Så hva de drev med er ikkje godt å si.

Lurer på hva som er galt med realtek for en privat bruker. Kom med bevis på at realtek ikkje duger, så er det greitt. Realtek funker greitt hos meg. Har Marvell i serveren, da Asus x48 evolution har det.

Jeg får 99.23% av gigabit når jeg kopierer over nettverket. Noe som ikkje er noe å si på. Ikkje kom her å si at du kjører mange filer samtidig fra flere maskiner over nettverket slik at realtek blir flaskehals i forhold til Intel NIC.

Hvis du ikkje har raid array i begge ender av nettverket, er det diskene som blir flaskehals før nettverket. Drivere er også ingen problem med realtek.

Tro mange har gamle fordommer mot realtek, siden de var ganske crappy før. Alt var jo crap før :!:

For meg så er det veldig enkelt å se.... med et intel nic har du en sustained transfer, med realtek hopper transfer'en fra 10-50 % opp og ned (burst på en måte) dette har ikke noe med resten av hw å gjøre da jeg har testet bare ved å sette inn et intel nic i maskiner som allerede har et realtek nic.

Hva slags beviser du vil ha Nizzen det vet jeg ikke - men jeg ser greitt forskjellen her hos meg iallefall.

Snabelen

Lenke til kommentar

Jeg merker ingen hopping av ytelsen når jeg overfører over nettverket. Er det et gammelt realtek du sammenlikner Intel med eller?

Jeg har testet realtek, Marvell og Intel her. Jeg får ikkje noe dårlig ytelse med noen av dem.

Det hadde vært flott om du sier hvilke hovedkort de realtek nettverkskorta du har testet heter. Det finnes jo mange typer av intigrerte realtek nettverkskort også.

Grunnen til at jeg helst vil ha noe håndfast bevis på at Realtek faktisk er mye dårlige enn Intel, er at en viss "stigfjel" her på forumet sverger på at Intel og broadcom ruler over alle nettverkskort. Det er enda ikkje kommet noen tester eller tall at det faktisk stemmer da.

Det er også forskjell på intel intigrert NIC og intel dedikert NIC. De dedikerte har oftere litt sprekere "cpu" og avlaster prosessoren i systemet. Ikkje at det har noe å si på f.eks et i7 oppsett da :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Hovedkortet jeg har i maskinen er et ASUS P6T6 Revolution.

Dette var da særdeles rart da Asus p6t7 som jeg har, har sikkert samme nettverkskort. Ingen slowdowns for meg. Nå kjører jeg ubuntu på serveren og windows 7 på hovedmaskinen. Raidarray i begge ender.

Lenke til kommentar

som sagt så forsvinner dette dersom jeg napper ut lydkortet og setter inn et intel nic der istedet...

Jeg bruker mine egne erfaringer - ikke som en gjeng(les mesteparten) her på forumet som bruker en eller annen hw side og bruker det som en fasit.... (tenkte ikke på deg nå Nizzen).

Hos meg så er det realtek som er bremsen.....

Snabelen

Endret av Snabel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...