Jom-Jom Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Hei Hvor er det blitt av de dedikerte strømforsyningene til skjermkort som fantes før? Jeg har nettopp kjøpt nytt skjermkort, Radeon 4870, som viser seg å trenge to 6-pins kontakter. Jeg har fra før en bra strømforsyning fra Fortron Source 400W som jeg ikke har lyst å bytte, så håpet det var mulig å få tak i en egen strømforsyning til skjermkortet. Er det noen som vet om det finnes og er mulig å få tak i? Takknemlig for svar! Mvh Jom-Jom Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Bare å kjøpe en det og koble til : ) Om problemet er antall pins så er det bare å koble på flere, er den ikke stor nok til å drive utstyret så må du ha flere/en ny. Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Ja, problemet er bare at jeg ikke finner de til salgs Har søkt rundt på nettet men finner bare noen som ikke selges lenger. Hvis noen har en link til butikk, eller vil selge en, så hadde det vært fint å vite? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 du kan kjøpe en hvilken som helst PSU Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Du trenger bare en overgang fra 2x4 pin til 6 pin(selges på komplett). Koster en del mindre enn en ny PSU. Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Det er mulig jeg forklarer litt dårlig eller ikke helt skjønner poenget, men jeg er ute etter en strømforsyning som kun er beregnet på skjermkortet og som kan settes inn som f.eks en CD/DVD- spiller i kabinettet. Jeg vil helst slippe å kjøpe ny PSU. (Det er jo ikke plass til to PSU i et kabinett?) Til SkoMedHull: Jeg er tom for 4 pins, det går jo 4 stk til 2 stk 6-pins. Har ingen original 6-pins GPU strømkontakt (og i tillegg er det ikke anbefalet å bruke overganger iht manualen) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Har sett et par poster hvor man ikke anbefaler å ha så lite last på en egen PSU. Dette pga den da dør fortere. Lureste: Kjøpe ny stor PSU Billigste: Kjøpe fordelere og overganger (forutsatt at 400W greier å drive alt det du har) Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Ok, da ser det ut som jeg må bite i det sure eplet allikevel.. For sikkerhetsskyld så er det noe lignende av dette jeg ser etter hvis det ikke er kommet helt klart frem: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325874 Takk for svar! Endret 9. desember 2009 av Jom-Jom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå