Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fjerne fluer fra soverommet! ?

Anbefalte innlegg

Heei!

Jeg har et problem med at det til tider er mye fluer på soverommet mitt. Dette irritererer meg noe jævlig, siden de går etter lyset er det som tyske bombefly etter meg. Er lei av å slå de i hjel, ender bare med at det ligger som en stab på gulvet, og jeg må fjerne de neste dag.

Hva i all verden er det som gjør at fluene kommer så mye på det soverommet? Pleier og varme rommet litt opp når det er på det kaldeste, og jeg må sove med vinduet åpent. Og rommet bør være kaldt. Men de jævlene kommer uansett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet bare hvordan du kan fjerne dem. Bruk støvsugeren. Del en 1,5 liters flaske slik at du får en trakt. Gjeng den inn i håndtaket på støvsugeren og sett den ved siden av senga. Når du ser en flue i lampa - så slår du på støvsugen og flua har ikke en sjangs til å komme seg unna, og kommer seg heller ikke ut av posen. Flua slår seg også sannsynligvis ihjel i rillene på slangen.

Dette er en metode jeg har brukt lenge, og den fungerer utmerket.

Lenke til kommentar

Vask soverommet til jul, så skal du se at det blir mindre fluer. ;)

Som phax skriver, så er det gjerne matrester og slikt som gjør at fluene kommer inn. De minste fluene, bananfluer, lever normalt av matrester. Hvis det er store fluer, spyfluer og lignende, så lever de også av matrester og dritt, hvor de gjerne legger egg. Altså må alt av matrester bort.

I tillegg kan det jo kanskje være en idé å sette opp fluenetting ved vinduet? Hvis det er store fluer du får inn på soverommet på vinterstid, så kan det være lurt å sjekke hva som befinner seg rett utenfor vinduet?

Lenke til kommentar

Støvsuger har jeg benyttet nok, og begynner å bli lei av det. :p

Det er igrunn store fluer som svimer rundt i rommet. Mange legger seg i taket, og er helt stille, mens andre er helt gærne og flyr faen meg i lyset og alt som er. Jeg vasket rommet for noen uker siden, og kastet ut alt, så det ikke var noe mer som var tiltrekkelig.

Har ikke vinduet mer enn noe lite på glytt ikke fult åpent, så er rart det kommer inn også. Men er mindre fluer nå enn det var før, men er fortsatt fluer på rommet.

Lenke til kommentar

Sånn liten klisterboks du legger i vinduet eller andre plasser det skulle passe seg. Vet ikke helt hvordan det fungerer, men det trekker til seg fluene på en eller annen måte og så sitter de seg i klisteret.

Evt. kløp en sånn elektrisk fluesmekker. Så kan du bare veive rundt i nærheten av fluene og så dør de med en gang du treffer dem.

Støtter også forslaget om å fjerne matrester ol. Vist rommet er usedvanlig rotete kan det være lurt å rydde alt. godt mulig du finenr noe som ligger å råtner bak en sofa eller noe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...