Gå til innhold

Animasjon av måledata

Anbefalte innlegg

Jeg driver og utvikler en nettapplikasjon som presenterer måledata over tid, disse kommer opp som bilder som dette:

post-51619-1260371220_thumb.png

Nyeste data på toppen, eldre data nedover, tenk for eksempel på det som lyd med bass til venstre og diskant mot høyre. Verdier som på skalaen til høyre, verdier over 200 i hvitt. (toppverdien kan justeres) Verdiene hentes inn fra en database. For øyeblikket har jeg et javascript som kjører på siden og oppdaterer bildet hvert femte sekund, da går et phpscript på serveren som regenererer hele bildet. Dette funker, men er rimelig ineffektivt. Jeg er på jakt etter en annen animasjonsmetode. Er dette mulig å gjøre i flash? Det jeg da må gjøre er å med passende mellomrom forkaste de 'n' nederste radene og sette inn 'n' nye rader på toppen. Kan noen gi meg en peker til en flashtutorial for noe slikt?

Går det an å gjøre noe slikt med javascript? Evt kan jeg dele opp bildet i flere deler slik at den dynamiske delen er for seg. Eller er det en eller annen animasjonsteknikk jeg ikke har tenkt på? java?

M.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde gå helt fint å lage dette i flash.

Det kommer dog litt ann på dine ferdigheter med actionscript.

Jeg lagde noe alla dette (men ulik skala) til en nettavis under stortingvalget. Lagde 10 søyler som var de forskjellige partiene, og hentet da prosentvise stemmer fra en database, og satte flash til å regne om prosenten til høyden på søylene i pixler.

Du kunne brukt en liknende grunnmetode her vil jeg anta.

Oppdatering per sekund (eller raskere) er heller ikke noe problem.

Men siden du virker til å være dreven på java, er det kanskje enklere å se etter løsninger der først?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...