Daniboy89 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Hei! Jeg har kjørt masse ski før, men det bare i løypene. Så har jeg lyst til å lære meg å kjøre bra i masse pudder, ta backflip og 360 og hoppe på et big jump uten å tryne stygt. er det noen som har noe fremgansmåter ville jeg blitt veldig glad! Mvh daniel Lenke til kommentar
Minus Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Start i det små, og eskalér etter hvert som du føler du har kontroll? Kan du baklengs på bar bakke uten ski, da? Hvis ikke, lær deg det. Falle må du regne med å gjøre uansett. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Start i det små, og eskalér etter hvert som du føler du har kontroll? Kan du baklengs på bar bakke uten ski, da? Hvis ikke, lær deg det. Falle må du regne med å gjøre uansett. Det hørtes logisk ut, skal prøve på det ja. hvordan skal man hoppe egentilg? På små hopp kan man jo bare stå over hoppet, er redd for at jeg skal tippe fremover eller bakover på større hopp? Og hvordan vite hvor masse fart en skal ha på et stort hopp! Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Prøv deg fram med farten. Hopp på små hopp først også øker du etterhvert. Dersom du bare seiler over vil du ikke tippe fremover eller bakover. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Kjør masse på ski:) Så blir du bedre. Lenke til kommentar
7ertzen Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Gå for de store hoppene Faller du, vet du hva du skal gjøre anderledes Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Nå står jeg på snowboard, men det er noenlunde samme greia uansett. Når det gjelder frikjøring i løssnø og offpist, gjør det seg nesten selv. Så lenge du har god kontroll i vanlig løype, så er det bare å ta dette videre ut av løypa. Desto større fart du har, desto lettere er det å kontrollere. For da seiler du mer oppå snøen, enn under. Når det gjelder hopp på big jump så er det greit å starte i det små. Du kan starte uten ski også. Kan du ta salto fra et stupebrett? 360 på bar bakke? Det er selvfølgelig litt annerledes på ski, men det gir deg en pekepinn. Øv på spenst, rotering og ta det videre på ski. Du trenger ikke store hopp for å ta 360, og heller ikke backflipp egentlig, så start i det små og ta det videre. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Nå står jeg på snowboard, men det er noenlunde samme greia uansett. Når det gjelder frikjøring i løssnø og offpist, gjør det seg nesten selv. Så lenge du har god kontroll i vanlig løype, så er det bare å ta dette videre ut av løypa. Desto større fart du har, desto lettere er det å kontrollere. For da seiler du mer oppå snøen, enn under. Når det gjelder hopp på big jump så er det greit å starte i det små. Du kan starte uten ski også. Kan du ta salto fra et stupebrett? 360 på bar bakke? Det er selvfølgelig litt annerledes på ski, men det gir deg en pekepinn. Øv på spenst, rotering og ta det videre på ski. Du trenger ikke store hopp for å ta 360, og heller ikke backflipp egentlig, så start i det små og ta det videre. Kan ta 360 på bar bakke ja, samme med flipper fra stupebrett. Hvor lang tid tror du jeg bruker på å lære meg å ta en 360 mute på en big jump med fin stil med masse trening? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå