Gå til innhold

Trenger hjelp med selvbygd pc!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg et eldre kabinett fra det som da var hightower, noe som blir mellom mid og high i dag. Der får jeg AKKURAT plass til mine to 4890, men det går jo på høyden, og den er ikke noe problem, men jeg sliter med å få plass til alle kablene inn i harddisken og sånn uten å brekke noe.Og jeg har bare en harddiskplass som passer. Så Addyb0y har rett, du har valgt et alt for lite kabinett. Hvis jeg var deg ville jeg presset prisen ned ved enten å velge et billigere 58- kort eller 4890 som fungerer utmerket til alt evt et 4870 X2 og putt pengene i et større kabinett.

Lenke til kommentar
Ta å sjekk ut Corsair sitt 800D kabinett, har bare et ord for det. GROMT! Det får ATX hovedkort og GTX 295 til å se smått ut inni :)

Det kabinettet er stort, skulle ønske jeg kunne kjøpe meg det, men har har dessverre ikke penger nok. Skulle helt fått pc'en ned til 10.000

 

Personlig har jeg et eldre kabinett fra det som da var hightower, noe som blir mellom mid og high i dag. Der får jeg AKKURAT plass til mine to 4890, men det går jo på høyden, og den er ikke noe problem, men jeg sliter med å få plass til alle kablene inn i harddisken og sånn uten å brekke noe.Og jeg har bare en harddiskplass som passer. Så Addyb0y har rett, du har valgt et alt for lite kabinett. Hvis jeg var deg ville jeg presset prisen ned ved enten å velge et billigere 58- kort eller 4890 som fungerer utmerket til alt evt et 4870 X2 og putt pengene i et større kabinett.

Har nå lenge ønsket meg HD 5970, så jeg tror ikke jeg endrer det!

Lenke til kommentar

Som sagt, bytt ut skjermkortet, 5870 er litt overkill med tanke på at det ikke er noe som utfordrer det ennå på en stund. De kortene mener jeg er for folk som oppgraderer sjeldnere enn hvert 5. år. oppgraderer du oftere enn det er det ikke nødvendig.

 

Så først nå at du ikke vil bytte det ut, mener det samme ennå, men da vilel jeg sett på andre deler som kan byttes ut, eller rett og slett heve pristerskelen.

 

Spørsmål: Ønsker du deg den prossessoren? Den kan lett byttes ut mot et mye rimeligere alternativ som yter like bra som i7 prossessorene til 8000. Altså langt over den du har valgt til 2000. Du trenger et annet hovedkort også da, men jeg bruker de personlig og kan sende linker.

 

Edit: Glemte å si modellene: Hovedkort: Asus m4a79t Deluxe(1,399 hos Komplett.no) med AMD Phenom II X4 965 Black Edition (1,495 hos Komplett.no)(Vanvittig bra)

Endret av makri
Lenke til kommentar

Drit i intel, prisene står ikke i samsvar med ytelsen, og hvis du skal ha et skjermkort av 5870 sitt kaliber så bør du ha over 3 ghz prossessor helst 3,2 ghz

men hvis du vil ha Intel, har du noen på komplett som rangerer mellom 1,350 til 7,999 for ghz mellom 3,0 og 3,4

Endret av makri
Lenke til kommentar

Du kan jo ikke ha antec 300 for det MONSTER kortet der!

 

Jeg ville anbefale deg kanskje IN WIN MAELSTROM budsjett "Full Tower" kabinett.

 

Ville også godt for AMD Phenom II X4 965 Black Edition, men da må du endre hovedkort

 

Men ellers ser det bra ut altså oppsett 2 ;)

Lenke til kommentar

nå er det nå slik at amd sin topp modell phenom 2 x4 greier å dra ut a whopping 2-5 fps mer.

men samtidig yter i5 bedre i gamer biten av 3dvantage.

Personlig synes jeg det er hips som happs hvilken man velger du vil ikke merke noen spesiell forskjell mellom de 2. er en smaks sak. Derimot gruser jo intels i7 phenom 2 da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...