Gå til innhold

Akvarie slanger og PVC slanger

Anbefalte innlegg

Var på biltema i dag og shoppet litt. I handleposen hadde jeg med meg 10 meter pvc slange til kr nesten 70. Hvis en sammenligner denne slangetypen med den jeg kjøpte i akvariebutikken så er denne blank og gjennomsiktig pluss mykere og lettere å bøye på. Sånn lite råd hvis en skal kjøpe akvariepumpe å ikke kjøpe med den grønne typen de selger i zoobutikken. Den var mye hardere og vanskelig å hanskes opp med. Så den beste løsningen er en gjennomsiktig pvc slange. Pluss den er billigere.

Det var også forskjellige dimensjoner på dem, men ikke stor nok til den jeg er på jakt etter til å ha rundt ram brikkene. Finnes det noe gjennomsiktige slanger med slik en dimensjon? Vil helst ikke spørrre i butikken for de spør bare hva jeg skal bruke det til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shiva: De grønne akvarie slangene du snakker om er sikkert produsert av EHEIM.

De er spesielt laget for akvarie bruk, dvs slangene vil ikke gi fra seg giftige stoff og de holder den mykheten de har relativt lenge iforhold til de slangene du snakker om. Er nå det EHEIM reklamerer med..

Du bor jo i Bergen så fant du ikke slangene du trengte hos Biltema, prøv Clas Ohlson. Du kan også prøve TESS butikkene. Er #1 på slanger, men koster deretter =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...