sjokoen Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Vel, en av viftene mine lager veldig mye støy når den IKKE arbeider, for eksempel når jeg skal installere noe så lager den ikke den skrikende lyden. Eller spiller et spill som sikkert tar mye ytelse så lager den heller ikke lyd, har også støvsugd computeren, Viften er den som står ovenfor motherboardet tror jeg, jeg har 3 vifter, en på kabinettet, 1 på strømforsyningen tror jeg? og en over motherboardet. (jeg suger med pc) Hadde trengt litt hjelp her, startet for ca en uke siden og jeg blir veldig irritert på den lyden Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Kommer den borti noe? Kan du ta et bilde og legge opp? Er viften i kabinettet eller på selve hovedkortet? Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 den kommer ikke borti noe kan ikke ta bilder og laste opp, sorry og den ligger liksom som en firkantet boks oppå hovedkortet, + 1 kabinettvifte rett på siden av bakdelen. Men den har jo funka fett sykt lenge Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Denne viften? Du mener at den bråker når den går på lav rpm , men ikke under load da tamp øker og viften får opp rpm. Ødelagt kulelager? Endret 9. desember 2009 av War Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 den ser lignende ut ja, en sånn boksvifte jeg snakker om Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Mens den snurrer, ta på den (på midten) og senk kastigheten noe med finger/gjendstand. Forsvinner lyden med en gang? Du kan bytte hele kjøleren men da må du vite hvilken cpu du har/iallefall socket den sitter i samt hvor mye plass du har til /rundt/kjøleren. Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 trygt å bruke fingeren? Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 har visst funnet ut at det ikke er vifta, men lyden kommer fra det området.. hva er det da som kan lage sånn skrikende lyd når pcen ikke tenker? går jeg innpå 2 spill så slutter den lyden Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Har skjermkortet vifte? Har hørt om det motsatte, lyd når man belaster. Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 skjermkortet har vifte ja, men den har aldri gått uansett. men ja jeg også har hørt det motsatte, så derfor finner jeg ikke noe om dette på internettet Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Skjermkortviften skal ikke stå stille, da er det noe galt. Hva heter skjermkortet? Dumt ingen i ditt hus har digitalt kamera. Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Skjermkortviften skal ikke stå stille, da er det noe galt.Hva heter skjermkortet? Dumt ingen i ditt hus har digitalt kamera. Nvidia Geforce 8600 GTS men uansett så er det ikke den som lager den irriterendes lyden. for vifta der har ikke gått siden jeg fikk pcen og har ikke hatt noe problem, rundt 2 år nå tror jeg Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 foresten, kunne tatt bilde med mobben min og sendt over til deg da med videokorte eller noe annet du skulle sett Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Da kan det være PSU(strømforskyningen) Er det en lys lyd? For eks overtoner som motoren som lager resonnans i spolen kan avgi om denne er løs/løsnet fra lim/silikon. Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 en lys skrikete lyd ja, forstår ikke det andre du mener da, men når jeg hører med øret så kom det ikke der oppefra Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Da blir det vanskelig for oss å hjelpe. Ikke psu Ikke gpu Ikke cpu Ikke vifter Da sitter du igjen med hovedkortet. Er det en liten vifte på northbridge? Neden for prosessoren (det du kaller viften på motherbordet) Eller er det bare en alu-blokk der? Endret 9. desember 2009 av War Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Da blir det vanskelig for oss å hjelpe.Ikke psu Ikke gpu Ikke cpu Ikke vifter Da sitter du igjen med hovedkortet. Er det en liten vifte på northbridge? Neden for prosessoren (det du kaller viften på motherbordet) Eller er det bare en alu-blokk der? det spørsmålet forstod jeg 0% av Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 En mindre vifte på hovedkortet. Er det ikke det, og du mener at det kommer derifra er hovedkortet kaputt. En spole eller kondensator ol. Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) En mindre vifte på hovedkortet.Er det ikke det, og du mener at det kommer derifra er hovedkortet kaputt. En spole eller kondensator ol. ' har ikke sånn liten vifte, men går det ann å fixe dataen med å sende den på reperasjon eller? blir jo helt gal av å høre på lyden Endret 9. desember 2009 av sjokoen Lenke til kommentar
HValder Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Det kan ikkje vere eit vibrasjonsproblem e.l. da? Lause skruar f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå