Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Call Of Duty: MW2 + Telenor ADSL. Internett faller ut.

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg spiller MW2 online, kan jeg spille i ca 1 time, så faller nettet ut.

Har åpnet porter etc. og NAT Type er åpen.

Når nettet faller ned, står det i oppsettet på routeren (Thomson ST780) at InetDHCP er "Not Connected". Etter ett par forsøk av connectivity check, er alt oppe å går igjen, og jeg kan spille ca en times til, til det skjer igjen.

Dette skjer kun ved spilling av MW2 ikke andre spill. Heller ikke ved torrentlasting.

Ringte Telenor og de hadde ikke peiling.

Trenger tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hver gang jeg spiller MW2 online, kan jeg spille i ca 1 time, så faller nettet ut.

Har åpnet porter etc. og NAT Type er åpen.

Når nettet faller ned, står det i oppsettet på routeren (Thomson ST780) at InetDHCP er "Not Connected". Etter ett par forsøk av connectivity check, er alt oppe å går igjen, og jeg kan spille ca en times til, til det skjer igjen.

Dette skjer kun ved spilling av MW2 ikke andre spill. Heller ikke ved torrentlasting.

Ringte Telenor og de hadde ikke peiling.

Trenger tips!

hm er dette ps3, xbox 360 eller pc ?

Lenke til kommentar

Høres ut som samme problem vi har hatt fra telenor en GOD stund..

Først har vi trodd at det er ruter men etter MANGE returnerte (bla Thomson ST780 og dems nye ZyXEL ruter)

Dette skjedde når vi hadde oppgradert nette vårt til Medium(5000/500 kbit/s) men etter litt ringing til telenor etc etc.. så gikk vi tilbake til Basis (1500/400 kbit/s) og da funker det meste parten av tia men det detter ut i hytt og pine..

Og nå tenker vi på og flytte over til Canal Digital ...

Lenke til kommentar
Sjekk om portene virkelig er forwardet ved å starte MW2 og sjekk her: http://canyouseeme.org

Porter for Modern Warfare 2

----------------------------

* UDP 1500 (outbound)

* UDP 3005 (outbound)

* UDP 3101 (outbound)

* UDP 28960

den canyouseeme.org sugde for den klarer ikke og se om portene mine er åpen...

skal du bruke noe for og sjekke åpne porter da bruker du PFPortchecker.

den klarte og se porten min men den canyouseeme.org klarte det ikke !

lol.bmp

Endret av skybertharmp5
Lenke til kommentar
den canyouseeme.org sugde for den klarer ikke og se om portene mine er åpen...

skal du bruke noe for og sjekke åpne porter da bruker du PFPortchecker.

den klarte og se porten min men den canyouseeme.org klarte det ikke !

Det handler sikkert om at PFPortchecker har en prosess på PC som er aktiv og svarer på forespørsler via porten(e).

Skal man teste med canyouseeme, så må man sørge for at serverprogram (f.eks spillserver) er aktiv på PC mens man tester.

Alternativt kan man bruke porttesten i utorrent som sjekker valgt port mot utorrentprogrammet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har sjekket at portene er åpne i flere programmer, så det skal ikke være derfor.

En ting jeg har lagt merke til er at første gangen jeg starter spillet, står det alltid NAT Type:Strict. Hvis jeg lukker spillet og starter det igjen, står det NAT Type: Open.

Har også slettet all local content på MW2 via steam og lagt inn på nytt men problemet fortsetter.

Ang router, så snakket jeg med Telenor om de kunne sende meg ny firmware, men de sier at det ikke går an og oppdatere routeren...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...