Nessi Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Hei Har i ca 2 måneders tid kjørt med 8GB ram på min Windows 7 Ultimate RC1 x64 Edition. ER 2x Corsair Dominator 2048mb og 2x Corsair Twin2x 2048mb. Dette har gått helt perfekt til idag, skulle skru på datan, og fikk en haug med blåskjermer. Fikk ikke opp systemet uansett hva jeg gjorde, helt til jeg tok ut begge Twin2x brikkene og tok ut BIOS batteriet i 2min. Da starta pc'n igjen. Men nå får jeg plutselig opp bare 3GB av rammen. Eller : Installed Memory 4.0gb (2,94GB Usable) Også i bios står det 3000mb ram. Sto også når jeg hadde alle brikkene inne (7000mb ram) i BIOS. Noe muffens her, gjorde ikke noe spesiellt før jeg la meg i går. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Start opp systemet med en og en brikke i de slots de stod i opprinnelig, se så om det er problemer med en eller flere. Se også etter feil/skade på brikke/slot. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Kjører kun med de 2 originale, ser ingen skade på slot eller brikke. får opp 3007mb ram. og har 2x2048mb ram inne. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Det du beskriver var noe som skjedde meg også da jeg i min tid stappet inn 4 GB mnne og det ble kun listet opp ca 3 GB. Dette ble gjort både av BIOS og Vista 64-bit før jeg satte Memory Remap Feature til Enabled. Og etter som du har 64 bit OS, bør du gå inn i BIOS og sette "Memory Remap Feature" til Enabled. Dette må gjøres på mitt Asus hovedkort for å dra nytte av mer enn 3 GB minne når jeg har 64-bit OS installert. Da du resatte CMOS (BIOS) ble nok det tilbakestilt til Disabled. Ser ut som du har Asus hovedkort, så du finner dette under Advanced, North Bridge Chipset Configuration. Edit: Jeg bør kanskje legge til at du bør helst bruke samme type minne, altså enten Dominator eller Twin2x minne. By the way, jeg hadde 8 GB Dominator minne installert, 4 x 2 GB brikker, gikk flott som bare det i 8 måneder, så fikk jeg ørten blåskjermer. Enden på visen ble nytt hovedkort (Fikk samme problem med det nye HK og Dominator minnet) og skiftet minne til 8 GB Kingston HyperX. Virket som Dominator minnet ikke ville virke med mitt P5Q Deluxe eller med Maximus II Formula HK. Endret 10. desember 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Takker for hjelpa Chavalito, meget til hjelp, har ikke testet dette, men regner med dette er feilen. Skal reboote strax, og sjekke Må vel prøve å skaffe meg samme type ram da :| Har ett eldrende Asus Commando P965 HK! EDIT: Bekreftet at det va feilen ja, har igjen 4gb nå, takker Endret 12. desember 2009 av Nessi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå