Gå til innhold

Noen litt snåle problemer med HP Mini

Osturn

Anbefalte innlegg

Hei,

For vel 6 mnd kjøpte jeg meg en HP Mini 2140, med tanke på at jeg trengte en liten, men samtidig god minilaptop til en ikke så altfor høy pris.

Helt frem til nå har den fungert helt knirkefritt, men har oppdaget noen småting som irriterer meg, og da spesielt en.

Når jeg trykket på Start-knappen og videre på Avslutt, så skal man få opp tre valg (Hvilemodus - Avslutt - Restart)

Nå plutselig har knappen for Hvilemodus blitt "deaktivert". Det er ikke mulig å trykke på den. Er kun mulig å velgge avslutt og restart. Den har fått en gråtone på seg som viser at den er inaktiv. Det samme gjelder hurtigtasten, går ikke.

Er dette en innstilling som jeg kan rette på, eller må jeg gjøre noe mer drastisk enn det?

Kan opplyse om at jeg har brukt den knappen mye, at dataen har blitt lagt i dvalemodus over natten osv. Vet ikke om det har så mye å se, men nevner det likevel.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan denne artikkelen være til noe hjelp?

Du gjør dvalemodus tilgjengelig ved å gjøre som følger:

1. Klikk Start, og skriv inn cmd i boksen Start søk.

2. I listen med søkeresultater dobbeltklikker du Ledetekst, og klikker deretter Kjør som Administrator.

3. Når du blir bedt om det av brukerkontokontroll, klikker du Fortsett.

4. Skriv inn powercfg.exe /hibernate on, og trykk ENTER.

5. Skriv inn exit, og trykk deretter ENTER for å lukke vinduet med ledeteksten.

Endret av Moppskaft
Lenke til kommentar
Kan denne artikkelen være til noe hjelp?

Du gjør dvalemodus tilgjengelig ved å gjøre som følger:

1. Klikk Start, og skriv inn cmd i boksen Start søk.

2. I listen med søkeresultater dobbeltklikker du Ledetekst, og klikker deretter Kjør som Administrator.

3. Når du blir bedt om det av brukerkontokontroll, klikker du Fortsett.

4. Skriv inn powercfg.exe /hibernate on, og trykk ENTER.

5. Skriv inn exit, og trykk deretter ENTER for å lukke vinduet med ledeteksten.

Ja, dette ser jo ut som en god forklaring på en løsning:)

Eneste hinderet kan være at eg har XP på min maskin. Vil det ha noe å si siden denne forklaringen er ment for Vista-systemet?

*Må vente til eg kommer hjem før eg får gjort noe;)

Lenke til kommentar

Hmm. Fant dette her. Kanskje det fungerer. Virket også enklere!

Slik deaktiverer dvalemodus i Windows XP

1. Go to Control Panel , click on Performance and Maintenance link, then run Power Options applet. Gå til Kontrollpanel, klikk Ytelse og vedlikehold link, kjør deretter Strømalternativer appletkontrollen.

2. Go to Hibernate tab. Gå til Hibernate kategorien.

3. Uncheck and untick the Enable hibernation option. Fjern merkingen og untick Aktiver dvalemodus alternativet.

Bare aktiver istedenfor å deaktivere.

Kan desverre ikke sjekke på min egen PC da jeg ikke har noen windowsmaskiner i nærheten. Beklager :(

Endret av Moppskaft
Lenke til kommentar

1. Go to Control Panel , click on Performance and Maintenance link, then run Power Options applet. Gå til Kontrollpanel, klikk Ytelse og vedlikehold link, kjør deretter Strømalternativer appletkontrollen.

3. Uncheck and untick the Enable hibernation option. Fjern merkingen og untick Aktiver dvalemodus alternativet.

Kan desverre ikke sjekke på min egen PC da jeg ikke har noen windowsmaskiner i nærheten. Beklager :(

Veldig bra, ser ut som om det kan funke:)

Lenke til kommentar

Veldig bra, ser ut som om det kan funke:)

Prøvde den løsningen, men den fanen (Dvalemodus) i Strømalternativer finnes ikke. Noe andre løsninger for min del?

Står faktisk at systemet på maskinen ikke støtter dvalemodus. Må hele maskinen reformateres for å få dette på plass igjen da? Har tidligere hatt dette tilgjengelig, så skjønner ikke hvorfor dette ikke skal funke nå...

Endret av Osturn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...