PreN Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Hei. Har en ny hardisk jeg skal innstalere windows på. Vil gjerne dele den opp i to så jeg slipper å formatere hele hardisken om krisen skulle skje. Hvordan deler jeg den i to? Så jeg har fks en C: og D: Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 På begynnelsen når du innstallerer windows første gang får du valg om "partisjoner". her bestemmer du hvor store hardiskdelene skal være evt. hvor mange. og hvilke filsystem (velg NTFS hvis du ikke har spesielle behov) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Det gjør du i innstallasjonsprogrammet. Du må uansett lage en partisjon, du må bare selv spesifisere hvor stor den skal være. Så lager du en partisjon til på resten av plassen. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 vanskeligere enn det ser ut som Lenke til kommentar
PreN Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg har allerde to hardisker på pcen, jeg skal bytte ut den hvor windows allerede er på. Jeg bytter hardisk, booter fra CD også får jeg valg om dette når jeg skal innstalere windows på den valgte "nye hardisken"? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Ja. Det er som regel lurt å koble vekk alle andre disker mens man installerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå