Gå til innhold

japan foto fredrikstad


Anbefalte innlegg

Ikke lett og få service der, har nå prøvd og ring de 20 ganger i dag, ingen som svarer.

Sendte mail de de for ett par dager siden, ingen som svarer.

Var i butikken også for noen dager siden for og få råd og tips om kjøp av både kamera og objetiver, og der var det kun ei ung jente som ikke ante hva hu snakket om.

Nå vurderer jeg sterkt og finne meg en anne butikk og bruke mitt kamera og objetivbudsjett på. og det blir fort en 15k +.

Noen andre her med erfaringer fra samme butikk?

Endret av Toller00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke lett og få service der, har nå prøvd og ring de 20 ganger i dag, ingen som svarer.

Sendte mail de de for ett par dager siden, ingen som svarer.

Var i butikken også for noen dager siden for og få råd og tips om kjøp av både kamera og objetiver, og der var det kun ei ung jente som ikke ante hva hu snakket om.

Nå vurderer jeg sterkt og finne meg en anne butikk og bruke mitt kamera og objetivbudsjett på. og det blir fort en 15k +.

Noen andre her med erfaringer fra samme butikk?

Er du ikke fornøyd med service er det veldig enkelt, bruk pengene dine i en butikk du er fornøyd med. Dette er eneste "pressmiddel" du som kunde har ovenfor en butikk. Tror dessverre ikke dette er et enkelttilfelle eller relatert JapanPhoto; flertallet som jobber i fotobutikker og andre faghandler har liten eller ingen peiling på hva de selger.

 

Er for egen del i den heldige situasjon at jeg bor nært Oslo og har Interfoto, FotoVideo (som begge gir bra service, forøvrig mest fornøyd med Interfoto grunnet personlig oppfølging og høy faglig kompetanse). Ellers har Oslo enkelte JapanPhoto-avdelinger med ansatte som har høyt faglig nivå og produktinnsikt (setter da en stor strek over avdelingen på byporten@oslo-s, den er håpløs).

Lenke til kommentar

Ok, da må jeg trekke tilbake men kritikk av japan foto fredrikstad, for etter dett innlegget fikk jeg meld fra butikken, og fin hjelp til det jeg har lurt på frem til nå.

Det hele har nok vært ett utslag av hektisk julerush, sammen med litt uflaks. All honør til butikksjefen på japan foto fredrikstad. :)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt omtrent 10000 hos JP i 2009 og kan ikke si at servicen alltid er på topp. Har faktisk sett meget tvilsom service der. Allikevel er det som noen sier, ofte enkeltpersoner og ikke hele organisasjonen som svikter som regel. Jeg holder derfor en knapp på denne kjeden fortsatt, bl.a. p.g.a. hyggelige nettpriser (ikke butikkpriser).

Lenke til kommentar

Er fullstendig enig med JP Byporten/Oslo S. Kjøpte kameraet mitt som førstegangsbruker og hadde sjekket litt på nett. Man reagerer ikke positivt når man har sjekket 15min på forhånd og føler man vet mer enn butikkselgeren. Men det er jo det de er, selgere. JP Trondheim var også svært laber på kontakt, og endte opp med å måtte trappe opp i butikken for å få noen få og helt forskjellige svar.

 

Men tror dette er veldig forskjellige fra butikk til butikk, og noe som ikke nødvendigvis er kjedens skyld. Men man burde sette krav til selgerene, som jeg vet man til en hvis grad prøver å gjøre i mobilbransjen. (Mye rart ute å går der også dog)

Lenke til kommentar

Hei alle,

 

fint att trådstarteren hår åpenbart fått løst saken, men likevel er det tydelig att det er blandet opplevelser hos oss. Det er selvfølgelig ikke hyggelig lesing hvis det blir sagt "Byporten er håpløst", så jeg vil gjerne kommer med reaksjon :-)

 

Byporten er på mange måte veldig spesiell for oss. Den er (etter Trondheim) vårt nest største butikk i omsetning - og den øker og øker hele tiden. Butikksjeffen jobber 14 år i Japan Photo og er virkelig ekspert, både på hardware og bildebiten. Assisterende butikksjef er også virkelig ekspert med maaange år i fotobransjen og over 10.000 postings på ulike fotofora. De andere er stortsett (hyggelige!)studenter som studerer fotografi eller design eller liknande og som er til minnst foto entusiaster. MEN på samme tiden er butikken ekstrem krevende siden den er MYE for liten for den oppnade omsetningen. Butikken er også vårt største butikk for fotofremkalling og CEWE FOTOBOK. Det er klart att det trenges veldig forskjellen kompetanse for bildebiten, kompaktkamera, Speilrefleks, tilbehør. Den som vet alt om layout til CEWE FOTOBOK, optimalt trykkoppløsning for trykk på aluminiumplåte og på hvor mange varmegrader du kan vaske foto-t-skjorten er ikke nødvendigvis best på Canon 1Ds MkIII og motsatt. Og hvis kunden star i lang kø og åpningstider er til kl 22:00 på kvelden, så er det veldig vanskelig å holder kompetanse og kundebehandling på samme nivå i hele tiden. Ingen unnskyldning - bare forklaring. Min anbefåling - og det gjelder ikke bare JP - er att hvis dere vil snakke om ett konkret produkt og det er åpenbart att den spesielle produkt er ikke spisskompetanse til den spesifike selger, så spør direkte om enn selger som vet om dette produkt. Den ene er veldig bra på Canon men vet lite om Sony, den andre er selv Olympusbruker men vet kanskje ikke alt om Pentax. Egentlig skulle alle vite om allt - men så er ikke verden - desverre...

 

God kveld!

 

Stephan

 

PS: Vi jobber på sprang med enn løsning sammen med sentermanagement for å får ett mye større butikklokale på Byporten slik att køproblem og "hektisk miljø" blir mye mer kunde - og medearbeidervennlig.

Lenke til kommentar

"Min anbefåling - og det gjelder ikke bare JP - er att hvis dere vil snakke om ett konkret produkt og det er åpenbart att den spesielle produkt er ikke spisskompetanse til den spesifike selger, så spør direkte om enn selger som vet om dette produkt."

 

Dette var dagens! Skal vi gå rundt i butikker og si "dette virker det ikke som du har greie på, er det noen andre som jobber her som kan dette produktet?". For min del kjører jeg heller 10 mil til nærmeste konkurrent enn å måtte stille det spørsmålet der, det blir pinlig både ovenfor selger og kunde. Det er butikkens jobb å finne riktig selger - ikke kundens!

 

Her bør jo selger kjenne sine begrensinger og høflig fortelle kunden at akkurat dette produktet har min kollega bedre greie på. Kunden vil oppfatte at selger er ute på tynn is i mange av disse tilfellene uansett, det vil sannsynligvis være bedre for butikken å be kunden vente 10 minutter for å få kyndig hjelp i stedet for å sende kunden ut av butikken med et inntrykk av at de ikke har greie på hva de driver med...

 

Jeg ville ihvertfall ikke blitt sur og gått dersom jeg fikk følgende melding "Akkurat de Nikonobjektivene har jeg dessverre ikke så god greie på, jeg kan mest om fremkalling og kompaktkameraer. Men dersom du venter på Trine som er opptatt med en annen kunde akkurat nå så kan hun det meste om disse objektivene, ta gjerne en kopp kaffe og en pepperkake mens du venter..."

 

Dersom dere er så heldige at den faglige kompetansen faktisk er i butikken har ledelsen en enkel jobb med å lære de ansatte dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...