Gå til innhold

Hva skal man gjøre med de tungt narkomane utenfor Oslo s?=


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg mener det bør være tvangsbehandlig av narkomane. Om man blir tatt på gata i Oslo for besittelse eller bruk av heroin bør man ha retten til å flytte dem fra Oslo, siden man strengt gjør noe som ikke er lovlig. Det er tross alt det viktigste å få dem bort fra heksegryta i første omgang. Uten at jeg ønsker å kaste noen brannfakkel så må jeg ærlig talt si at jeg aldri har hatt noe særlig sympati med narkomane, de lager et helvete for seg selv og krever deretter sympati og store midler.

Lenke til kommentar

Sier meg helt enig med atriC her! Hva slags respekt og forståelse er de narkomane skal ha! Forståelse for at velger å sitte i klynger på plate og ødelegge bybildet? Respekt for at det err deres feil at deler av byen blir overstrødd med tomme sprøyter og sprøytespisser?

 

Om de tok imot hjelp og rehabilitering og kom seg vekk fra narkomissbruket slkulle de fått all respekt!

Lenke til kommentar
Om de tok imot hjelp og rehabilitering og kom seg vekk fra narkomissbruket slkulle de fått all respekt!

Problemet ligger jo i at det ikke er noe ordentlig hjelp de kan få, så de har ikke noe annet valg enn å gjøre det de nå gjør.

Er man heldig og kommer seg inn på et avrusningsopplegg, men på et tidspunkt greier å sprekke og setter ett skudd med heroin eller noe annet, så er det på hue og rævva ut fra avrusningen, og vedkommende mister da medisinene som hjelper mot avhengigheten på dagen, og vedkomende har ingen annet valg enn å fortsette på heroinen eller dø av abstinenser.

Lenke til kommentar
Så lenge det er nødvendig ja.

 

Og nei, det er ikke synd på dem ettersom de selv valgte å begynne med stoff og bli syke! ;)

Det er ikke alle som velger selv å bli avhengige.

Blir man avhengig av medisiner du får av legen (som som oftest også er fra opiater som heroin også er laget fra), blir det bare kutt i medisinen og for å få fjernet abstinensene, må man ty til det kriminelle markedet osv... Det er inget system i norge som plukker opp disse.

 

Og blant rusmissbrukere så er det overrepresentert med folk som har en bakgrunn i barnevernet.

 

Tror du skal prøve å oppsøke en rusmissbruker og faktisk høre historien hans.

Lenke til kommentar
Om de ikke greier å styre seg og fortsetter å ta narko, så ja!

 

Dette i godt lag med andre prepubertale utsagn er resultatet av og bidrar til holdninger som i verste fall faktisk vil ta livet av mange mennesker. Daglig dør det mange her i Norge av overdoser, ikke bare gamle junkier, men tenåringer med hele livet foran seg. Jo mindre forståelse og nestekjærlighet en rusmisbruker opplever jo mindre fristende er det nok å slutte og deretter tre inn i et A4 liv der man likevel kun møter fordommer og hat.

 

Kynismen og den generelle heslighet hos det såkalte medmenneske er så drygt til tider at det er kvalmende!

 

Sett dere inn i hva avhengighet faktisk handler om for faen, og få øye på den verden dere faktisk lever i.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...