Gå til innhold

Hva skal man gjøre med de tungt narkomane utenfor Oslo s?=


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det første man må gjøre er å kutte tilførsel. Det gjør man med å stenge grensene, fler tollere, politi.

Så øker vi straffene for å kunne få bort fanskapet fra gata. (brukere, selgere, distrubutører)

 

En særdeles enkel løsning på et vanskelig problem. Klart dette vil koste på 100vis av milliarder, men samfunnet vil spare dette med mindre lidelser, dødsfall og kostnader.

Hvorfor er dette noen god løsning? Hvorfor ikke bare gjøre det som er enda enklere? Tilby gratis heroin til de som er narkomane og et sted å være? Det vil løse langt flere problemer enn "din" løsning, samt være tusenvis prosent billigere.

 

Min løsning er best, fjern de narkomane fra gata, putt de i isolat til de er skikket igjen, stopp tilgangen av narkotika, øk straffer slik at det ikke lønner seg å være banditt.

Et behandlingstilbud vil da kun bestå av: Ingen stoff. Bruker man ikke så blir man nykter før eller siden.

Fin tankegang, men dette vil jo aldri fungere i praksis. Bakmennene gjør hva som helst for å få solgt stoffet og sålenge markedet er der så VIL langerne fortsette sin praksis. Det er ingen måte å få bukt på dette, bortsett fra å skille markedet totalt i form av en legaliseringsform.

Lenke til kommentar
Det er ikke greit at folk er "narkomane", men at folk er alkoholikere er greit?

 

Alkohol er tross alt lovlig da. Alkoholikere må vi regne med, akkurat som vi må regne med at folk grisekjører med bil. Noen kan ikke beherske seg. Narkomane bryter loven ved å prøve det de kanskje blir avhengig av. De kan ikke regne med at vi skal betale for dere opphold her på jorda når de brøt loven for å komme dit!

hahaha.

Sorry, men jeg greier ikke ta deg seriøs lenger...

Men de som kjører for fort bryter jo loven de også, hvorfor ikke bare sperre de inne også?

Eller kanskje man bare skal bure inne alle som ikke har de riktige meningene, så man slipper all kritikken...

 

Alkoholikere er like dyre i drift som andre rusmiddelbrukere. Du har absolutt ingen peiling om hva du prater om, ta deg en tur ut og faktisk spør om historien til rusmissbrukere og uteliggere. De fleste har kommet på kjøret av en eller annen bakrunnshistorie. De fleste rusmissbrukere har også en fortid fra barneværnet.

 

Og gidder du i det hele tatt å lese det folk skriver til deg?

Regner med du heller ikke gidder å lese denne.

Lenke til kommentar

Tror mer på å gi narkomane og alkoholikere tilbud til et verdig liv. Ikke noe halvsatsing eller at de blir behandlet som unger. Hvis de nekter, er det ingen som kan si noe på det. Da får de styre på som de frie individer de er. De må holde seg til loven som alle andre. Hvis du ikke er fan av at de får støtte av staten blir du nok nødt til å overbevise de folkevalgte eller folket til å velge folkevalgte som er imot dette. Det er slik vi har det i Norge, demokrati. :D

Lenke til kommentar

Vil anbefale alle å ta en kikk på hva Arild Knutsen har å si om narkomani. http://www.hbl.fi/statiska/bildspel/osloknarket/

 

Hvorfor er det sånn at narkomane skal behandles som kriminelle, mens andre med dype emosjonelle og sosiale problemer blir møtt med respekt og hjelpetiltak? Det er en myte at de tunge narkomane står mer til ansvar for sine valg enn f.eks. en som skader seg selv.

Lenke til kommentar
Vil anbefale alle å ta en kikk på hva Arild Knutsen har å si om narkomani. http://www.hbl.fi/statiska/bildspel/osloknarket/

 

Hvorfor er det sånn at narkomane skal behandles som kriminelle, mens andre med dype emosjonelle og sosiale problemer blir møtt med respekt og hjelpetiltak? Det er en myte at de tunge narkomane står mer til ansvar for sine valg enn f.eks. en som skader seg selv.

Fordi at narkomane a) begår kriminelle handlinger i seg selv ved å kjøpe/lange narkotika b) beviselig utfører svært mange kriminelle handlinger for å få råd til narkotikaen c) Utsetter seg selv og andre for fare ved selvpåført rus og påfølgende psykoser.

Lenke til kommentar

Så lenge narkotika er ulovlig så må narkomane tåle å bli stigmatisert.

 

Problemet med de narkomane er at de på ene siden er mennesker som har behov for hjelp, men på andre siden så koster de samfunnet enorme summer hvert eneste år. Jeg er av oppfatningen av at det er de narkomane som må tilpasse seg sammfunnet (bli tilpasset), fremfor at samfunnet skal fortsette å stå på knær ovenfor denne gruppen.

 

Som jeg har skrevet tidligere i denne tråden, så er dette et resultat over at narkotika er ulovlig. Jeg er helt klart for at vi legaliserer narkotikaen for å få kontroll, fremfor at vi kjemper denne krigen vi uansett kommer til å tape.

Lenke til kommentar
Du har en helt uforståelig tankegang.

Mulig det kom dårlig fram, men hva har en bulimiker å tjene på å bli sperret inne? To personer som har blitt utsatt for overgrep som barn vil kunne utvikle selvskading i det ene tilfellet og narkomisbruk i det andre. Mitt argument er at de tunge narkomane fortjener like mye hjelp som andre, men at de blir unødvendig stigmatisert på grunn av loven. Jeg mener også at loven er feil, og at den burde endres. Denne gruppen er ikke prinsipielt forskjellig fra andre hjelpetrengende, og det er helt utrolig at ikke flere tar dette inn over seg.

Lenke til kommentar
Det finnes masse tilbud om hjelp de kan få. Jeg skjønner at du kan si at det er noe du blir avhengig av, alt det koker ned til er selvdisiplin. Jeg elsker å se på film, men jeg gjør det ikke hele tiden selv om jeg gjerne skulle ønske det. De som har sykdommer/ lidelser får hjelp uansett og kan ikke dras inn her.

Alt drittpreiket du og andre kommer med er misplassert. Tenk å skulle si noe sånt til en som putter fingeren i halsen for å kaste opp flere ganger om dagen, bare fordi denne personen "velger å gjøre dette selv" i et samfunn der det var ulovlig å gjøre sånt. Den eneste grunnen til at folk kan si sånt er at denne gruppen er definert som kriminelle. Det trenger ikke å være sånn, og jeg mener det burde vært annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...