Gå til innhold

Hva skal man gjøre med de tungt narkomane utenfor Oslo s?=


Anbefalte innlegg

hva med isolat i fengsel, der de kun får mat et par ganger i døgnet gjennom ei luke. Da ble vi kvitt det problemet de og miljøet rundt lager.

Litt strengt kanskje men vi har jo tross alt ikke bruk for de midt i Oslo som allerede er så ødelagt fra før.

 

Og hvor lenge tenker du å holde de der?

for alltid, det skal jo ikke være positivt å være narkoman.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Livstid på isolat for syke mennesker da med andre ord?

de er da ikke syk, de har valgt det selv og det er en livsstil som ikke passer inn i samfunnet.

 

Det første man må gjøre er å kutte tilførsel. Det gjør man med å stenge grensene, fler tollere, politi.

Så øker vi straffene for å kunne få bort fanskapet fra gata. (brukere, selgere, distrubutører)

 

En særdeles enkel løsning på et vanskelig problem. Klart dette vil koste på 100vis av milliarder, men samfunnet vil spare dette med mindre lidelser, dødsfall og kostnader.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ett gammalt ordtak sier man skal bekjempe ondt med ondt, da blir det godt.

 

Sett dem på en egen øy slik britene gjorde med sine verste sammfunnproblemer en gang i tiden. Så er saken ferdig.

 

De kan godt bli uavhengige også og kalle øya Rusland. (HeHe)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Interessant å følge med på denne tråden, må jeg si. Men noen ganger vet jeg ikke hva jeg skal tro. Er det slik at noen faktisk har slike holdninger til andre mennesker, eller er det bare trolling? Mener de alvor når enkelte mener problemet er løst så lenge vi ikke har , i dette tilfellet, de narkomane i bybildet? "Ute av syne, ute av sinn", er det noe som heter....

Lenke til kommentar
Livstid på isolat for syke mennesker da med andre ord?

de er da ikke syk, de har valgt det selv og det er en livsstil som ikke passer inn i samfunnet.

 

Det første man må gjøre er å kutte tilførsel. Det gjør man med å stenge grensene, fler tollere, politi.

Så øker vi straffene for å kunne få bort fanskapet fra gata. (brukere, selgere, distrubutører)

 

En særdeles enkel løsning på et vanskelig problem. Klart dette vil koste på 100vis av milliarder, men samfunnet vil spare dette med mindre lidelser, dødsfall og kostnader.

 

Du er virkelig sikker på din sak.. Men hvor er det din løsning fungerer?

Det er mye som taler imot deg og ditt synspunkt.

rusmisbruk er ofte relatert til psykiske problemer, selvmedisinering etc.

Slik synspunktet ditt er er det ekstremt mye man kan utelukke som sykdom.

Mennesker som ikke passer inn i samfunnet? Slikt syn det virker som du har kunne du sikkert tenkt å bosette deg i kina. Er vell nesten slik at viss man ikke passer inn i samfunnet og jobber imot det så blir man straffet.

Kom med noen kilder, du snakker som du vet. Hvordan vet du at din løsning er bra?

det er flere kilder som motsier deg, at forbud gir ikke mindre lidelser,dødsfall og slik system du ønsker vil ihvertfall ikke føre til mindre kostnader. Noe du egentlig kan hinte til nå du sier det vil koste mange milliarder, ikke glem det vi har brukt til nå på rusproblematikken, du vil egentlig ha samme system bare strengere kaldere og hardere og mer resurskrevende.

Det er ingen særdeles enkel løsning på dette problemet, hadde det vært slik og dine enkle forslag fungert for lenge siden!

Lenke til kommentar

det har aldri vært forsøkt å gjort noe med problemet, pga inkompetente politikere som bare lover men gjør ingenting når de blir valgt.

 

Min løsning er best, fjern de narkomane fra gata, putt de i isolat til de er skikket igjen, stopp tilgangen av narkotika, øk straffer slik at det ikke lønner seg å være banditt.

Et behandlingstilbud vil da kun bestå av: Ingen stoff. Bruker man ikke så blir man nykter før eller siden.

 

Og til den andre kloningen som sa at narkomani er en sykdom. Ja, offisiellt, men igjen pga inkompetente politikere, leger og psykologer så har det desverre blitt slik.

Lenke til kommentar

Personangrep er fine greier du. Hvis du vil bringe diskusjonen ned på et barnehagenivå så kan du gjøre det en annen plass.

 

At du stiller deg hevet over både politikere, som riktignok ikke alltid er like nagla, men også over rusforskere og psykiatere med mange mange års erfaring og høy kompetanse vedr. emnet så sier det nok mer om deg enn om vi som prøver å se saken fra flere sider samtidig som vi forholder oss noenlunde realistiske til det som faktisk er tilfellet.

 

Du skal selvfølgelig få ha dine egne meninger om emnet, men kjenn din besøkelsestid.

Lenke til kommentar

det var ikke et personangrep, det var mer en måte på å uttrykke håpløsheten i dette temaet.

 

Når det gjelder psykiatrikere og disse forskerne så syns jeg disse er hjernevasket av sin egen "utdanning" og totalt ubrukelig for samfunnet. Vi skal bygge samfunnet, ikke rive det slik som de røde har gjort i årevis nå siden krigen.

 

Og siden alt jeg sier er så galt iht. humanitet og slikt bullshit, så skal jeg ikke si mer.

Lenke til kommentar
det har aldri vært forsøkt å gjort noe med problemet, pga inkompetente politikere som bare lover men gjør ingenting når de blir valgt.

 

Min løsning er best, fjern de narkomane fra gata, putt de i isolat til de er skikket igjen, stopp tilgangen av narkotika, øk straffer slik at det ikke lønner seg å være banditt.

Et behandlingstilbud vil da kun bestå av: Ingen stoff. Bruker man ikke så blir man nykter før eller siden.

 

Og til den andre kloningen som sa at narkomani er en sykdom. Ja, offisiellt, men igjen pga inkompetente politikere, leger og psykologer så har det desverre blitt slik.

 

Så du mener at strenge straffer og mange av virkemidlene du nevner ikke har blitt prøvd\brukt nå til dags? Hva system er det vi og andre land driver med da?

Du kommer med stråmenn, ikke mye annet.

Lenke til kommentar
det var ikke et personangrep, det var mer en måte på å uttrykke håpløsheten i dette temaet.

 

Når det gjelder psykiatrikere og disse forskerne så syns jeg disse er hjernevasket av sin egen "utdanning" og totalt ubrukelig for samfunnet. Vi skal bygge samfunnet, ikke rive det slik som de røde har gjort i årevis nå siden krigen.

 

Og siden alt jeg sier er så galt iht. humanitet og slikt bullshit, så skal jeg ikke si mer.

 

Du sier ikke noe galt i den forstand, men når du kommer med meget kontroversielle utsagn så må du tåle at mange er uenige med deg og stiller spørsmål.

 

Å kalle noen for en "kloning" kan man holde seg for god til i så sammenheng. Hvor håpløsheten i temaet kommer frem via bruken av dette ordet kan jeg heller ikke se.

 

Jeg stiller ofte spørsmål ved det meste, men som oftest så setter jeg min lit til fagpersonell fremfor personer med meninger tatt ut fra løse luften, i motsetning til håndfaste fakta og bred erfaring.

Lenke til kommentar
Det er ikke greit at folk er "narkomane", men at folk er alkoholikere er greit?

 

Alkohol er tross alt lovlig da. Alkoholikere må vi regne med, akkurat som vi må regne med at folk grisekjører med bil. Noen kan ikke beherske seg. Narkomane bryter loven ved å prøve det de kanskje blir avhengig av. De kan ikke regne med at vi skal betale for dere opphold her på jorda når de brøt loven for å komme dit!

Lenke til kommentar
Det er ikke greit at folk er "narkomane", men at folk er alkoholikere er greit?

 

Alkohol er tross alt lovlig da. Alkoholikere må vi regne med, akkurat som vi må regne med at folk grisekjører med bil. Noen kan ikke beherske seg. Narkomane bryter loven ved å prøve det de kanskje blir avhengig av. De kan ikke regne med at vi skal betale for dere opphold her på jorda når de brøt loven for å komme dit!

 

Alkohol er kun lovlig på grunn av gammel vane, skyhøye skatter og trangsynt politikk. Det er som du kanskje vet noe av det mest skadelige av alle rusmidler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...