Gjest Guest_Marie_* Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg er forelsket i en som er muslimer. Har jo lest mye om muslimere i pressen osv.... og hørt at jeg må være forsiktig med dem..... Men jeg får inntrykk om at han er som alle norske. Noen som har erfaring med forhold med en muslimsk person? Vet lite om det...... Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 hvor gammel er du? ellers er vel de aller fleste muslimer som andre folk, kanskje noen ekstremister men. Du kjenner vel personen litt og kanskje su kan dra til han etter skolen en dag eller noen å se hvordan familiener ^^ Lenke til kommentar
Gjest Guest_marie_* Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Går ikke på skolen... hehe... jobber.... Men jeg lurer på om hvordan muslimere er, og hvordan han ser på meg.... Jeg har et barn fra før, og lurer på om det kompliserer. Noen sier til meg at muslimere kun vil ha jomfruer osv.... og at han bare vil bruke meg. Men han sier noe annet... Men folk sier at han lyver fordi han er muslimer....... Kompliserte saker...... Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Å høre på rykter og stigmatiserte Vg-artikler funker ikke. Gå til ham og spør ham direkte Lenke til kommentar
Gjest Guest_marie_* Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Å høre på rykter og stigmatiserte Vg-artikler funker ikke. Gå til ham og spør ham direkte Ja, jeg skal gjøre det Bedre det enn å forhåndsdømme han for noe som ikke stemmer. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Hvor lenge har han bodd i Norge? Har han oppholdstilatelse osv? Lenke til kommentar
Gjest uninportant Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 la meg si det på denne måten. foreldrene mine er muslimer. min bror er muslim. men jeg selv er ute på byen hver helg og gjør hva jeg vil. altså ikke alle er slik de blir fremstilt på VG. har hatt kjærester. norske jenter som jeg har introdusert for familien. sovet over flere ganger og. husk at vg er vg og virkeligheten er noe annet. men jeg har bodd i norge hele livet nesten. det har også veldig mye å si vel jeg tro. integrering osv osv. flyttet til norge da jeg var 3 år og er 24 nå. men samtidig må du også huske at ikke alle har det som meg heller! min søster var gift med en annen som også var muslim. hvis man i det hele tatt kan kalles en muslim. men hun ble slått av han og slikt og nå er det rettsak som pågår. jeg anbefaler deg å være forsiktig og stol litt på mage følelsen din. er det noe som ikke stemmer og han vil ha litt kontroll og virker litt aggressiv så ta et skritt tilbake. ellers kan du gå noen skritt frem og tre tilbake når det kommer noen hint om at han ikke er den han ser ut til å være. lykke til Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Vi har en politikk-kategori der man kan poste sine begrunnede synspunkter på innvandrere, og en Oppslagstavle for de som synes det plagsomt å måtte dokumentere sine utsagn. I denne kategorien holder vi oss til topic, som i denne tråden er: "Noen som har erfaring med forhold med en muslimsk person?" En bunke poster er slettet. Noen brukere synes det er greit å være tøffe i kjeften, når det utarter til personangrep så går man over streken. Les retningslinjene og la være med slikt. Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden. Edit: Det kom noen poster til etter at jeg skrev denne. Vi får anta at de var påbegynt før denne ble postet. Strek er satt for generell innvandringsdebatt. Geir Endret 9. desember 2009 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) lol, så du spør oss om fyren du er forelska i er en bra fyr? Endret 9. desember 2009 av Budjav Lebac Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Da får jeg vel prøve å være så ontopic som mulig, i håp om at dette innlegget også ikke blir slettet, da jeg anser det som min borgerplikt å informere om mulige konsekvenser. Noen nordmenn(inkludert meg, og de fleste jeg kjenner) vil ikke røre noen som har hatt seg med arabere, somalere osv. om det så var med illtang, dette grunnet tidligere erfaringer med nevnte grupper. Om dette er et merkverdig tap for trådstarter eller ikke blir jo opp til henne å avgjøre. Det kan godt hende akkurat han fyren her er en fantastisk person, men det skal mer til enn det før jeg kaster prinsippene mine ut av ruta. Kristen, jøde eller muslim er irrelevant til hvordan en person er, så hvis du spør oss om han er en grei fyr blir det egentlig et spørsmål ingen av oss kan svare på. Endret 9. desember 2009 av Powerpie Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Da får jeg vel prøve å være så ontopic som mulig, ... Takk. Det er et relevant moment. Ikke at jeg ville hatt problemer med det selv, så får heller trådstarter vurdere om gutter som bryr seg om etnisiteten til den man var med før er noe stort tap... Geir Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Alle er ikke like, men bak et hvert smil så kan det gjemme seg fusk. Du må være kritisk, lese mennesker osv. dvs. at du ikke kan dømme folk uten å kjenne dem først. Det er noe du bør tenke på. Media sier mye rart om mange mennesker, både type mennesker, kjønn, hudfarge, religion osv. Alt i alt er vi like på operasjonsbordet, men derimot i samfunnet kan vi være en annen sjel, men hvem du er defineres ikke av religion, hudfarge, kjønn osv. Lenke til kommentar
svante Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg er forelsket i en som er muslimer. Har jo lest mye om muslimere i pressen osv.... og hørt at jeg må være forsiktig med dem..... Men jeg får inntrykk om at han er som alle norske. Noen som har erfaring med forhold med en muslimsk person? Vet lite om det...... Vet at det ofte oppfattes irriterende når folk kommenterer skrivefeil, men denne kan det jo være en ide å ha kontroll på hvis du har planer om å vanke i muslimske miljøer. Det heter en muslim og flere muslimer. Lenke til kommentar
Rabies86 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Nei nei, dette er nok en kar som driver med musliming på fritiden... En muslimer, flere muslimere, muslimeren, muslimerene... Må passe seg for sånne som limer mus. Kan fort bli kinkige situasjoner av sånn Sånn, nok fyring fra min side. Sikkert dårlig gjort, men den der var jo gratis Tilbake til topic så er muslimer like forskjellige som kristne, budhister, satanister og ateister. Har aldri vært i forhold med en muslimsk person, men har flere muslimske venner + en onkel som har konvertert, og dette er for det meste greie folk. De har ikke stort skjegg og bombevester engang. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 De ønsker ikke å overta Norge, de drikker ikke blod, de sprenger seg ikke, de hater ikke damer, de hater ikke homofile, de respekterer norsk kultur (og i mange tilfeller bedre en sjølveste Ola Dunk selv), de brenner ikke kirker, og de kommer ikke til å æres-drepe deg.* Muslimer er faktisk ikke så skumle som VG og Frp vil ha det til. Tro det eller ei, men de fleste av dem er mennesker de og, og overraskende mange er ganske hyggelige også. *Disclaimer: Det finnes mennesker som er generelt glad i å drepe, homohetse, ikke respektere damer, brenne kriker, disrespektere kulturer, æres-drepe, voldta, krige, sprenge seg selv, undertrykke, torturere, hjernevaske, misbruke, eller som ønsker å overta andre land. Det er dessverre ikke så lett å skille disse fra flokken, da de kan være både gule, svarte, hvite, brune, eller røde. Noen av dem tror på gud, noen av dem tror ikke på gud, og noen tror på en annen gud enn deg også. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 De ønsker ikke å overta Norge, de drikker ikke blod, de sprenger seg ikke, de hater ikke damer, de hater ikke homofile, de respekterer norsk kultur (og i mange tilfeller bedre en sjølveste Ola Dunk selv), de brenner ikke kirker, og de kommer ikke til å æres-drepe deg.* Muslimer er faktisk ikke så skumle som VG og Frp vil ha det til. Tro det eller ei, men de fleste av dem er mennesker de og, og overraskende mange er ganske hyggelige også. *Disclaimer: Det finnes mennesker som er generelt glad i å drepe, homohetse, ikke respektere damer, brenne kriker, disrespektere kulturer, æres-drepe, voldta, krige, sprenge seg selv, undertrykke, torturere, hjernevaske, misbruke, eller som ønsker å overta andre land. Det er dessverre ikke så lett å skille disse fra flokken, da de kan være både gule, svarte, hvite, brune, eller røde. Noen av dem tror på gud, noen av dem tror ikke på gud, og noen tror på en annen gud enn deg også. så feks. taliban er bare en bande drittsekker som ikke dreper folk fordi det står det i den hellige boken deres men fordi de liker å gjøre det. Come on. kultur og religion har ENORM påvirkning på hvordan mennesker formes. Dette varierer likevel fra person til person Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Poenget mitt er at gærninger finnes overalt. De kan være brune eller hvite, eller kristne eller muslimske. Å være skeptisk til muslimer bare fordi det finnes en gjeng tullinger i Afganistan og Pakistan som dreper folk i guds navn blir rett og slett for dumt. Skal vi være redd for kristne også da, siden det finnes folk der som også gjør skrudde ting? Stort sett er muslimer fredelige og hyggelige, akkurat som vi kristne pleier å være det. Hvis de ikke er hyggelige, har det ingenting med religion å gjøre, da er det isåfall kulturrelatert. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Poenget mitt er at gærninger finnes overalt. De kan være brune eller hvite, eller kristne eller muslimske. Å være skeptisk til muslimer bare fordi det finnes en gjeng tullinger i Afganistan og Pakistan som dreper folk i guds navn blir rett og slett for dumt. Skal vi være redd for kristne også da, siden det finnes folk der som også gjør skrudde ting? Stort sett er muslimer fredelige og hyggelige, akkurat som vi kristne pleier å være det. Hvis de ikke er hyggelige, har det ingenting med religion å gjøre, da er det isåfall kulturrelatert. Som regel så har de muslimske en kortere lunte rundt sin religion enn protestanter flest, i forhold til hvorvidt vi faktisk utøver religionen vår. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Muslimer er flertall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå