drbass Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Skal man ha artic silver på kjølribba eller på prossesoren eller bagge?? Lenke til kommentar
drbass Skrevet 26. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2002 **** jeg tok på kjøleribba jeg. Må jeg ta av alt å gjøre det på nytt?? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Du trenger bare et tynt lag på coren på prosessoren. (1x1 cm). Jeg tror jeg ville gjort det på nytt, du kan risikere at du får AS på andre områder, dette er ikke ønskelig. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 På hjemmesiden til Artic Silver står det at man skal ta bittelitt på ribben. Dette skal gnis inn med en plastpose på fingen(eller annen beskyttelse). Deretter skal du tørke av overskuddet på ribben. Dette for å fylle alle de mikroskopiske rillene på ribben. Deretter skal du ta et TYNT lag på CPU- kjernen! Jeg gjorde det på denne måten, og har ikke sett CPU tempen ligge høyere enn 37 grader! Har en XP1700+ _________________ - Oh my God, they killed Kenny!!!! - YOU BASTARDS !!!! [ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-26 23:55 ] Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 CPU-temperaturen din vil nok sladre med unormalt høy temperatur om du ikke har plassert kjølepastaen riktig. Sjøl legger jeg faktisk et lag på både core og kjøleribbe / vannblokk, før montering. Men for kjøleribba´s del, er det nærmest snakk om å "sparkle" overflaten for å fylle eventuelle små sår og rifter i denne. Som sparkel bruker jeg gjerne et visittkort eller lignende. Når denne er ferdig vil det praktisk talt ikke være synlige rester av kjølepastaen, bortsett fra det som befinner seg i porer og riper da. Bruker du en kraftig lupe, så ser du hva det dreier seg om. Coren får kun et TYNT lag med kjølepasta før montering. Muligens er dette litt "smør på flesk", men det har i allefall fungert bra for min del :smile: Lenke til kommentar
drbass Skrevet 26. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2002 da gjør jeg det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå