Gå til innhold

Kjøre nettverk gjennom ekstern server forbi proxy

Anbefalte innlegg

Så jeg har et lite problem.

Til helgen skal vi ha et lite lan-party og har fått låne skolens lokaler. Problemet her er at skolens nettverk er veldig veldig regulert og slipper kun trafikk inn/ut gjennom http. Det er veldig kjedelig å ha et lan så og si uten internettilkobling, for da får vi jo ikke kontakt med steam, WoW og andre eksterne spillservere.

Greia er at jeg har en server hjemme som står på et 50/50 fibernett. Vanligvis står den og hoster CS:S og ventrilo server, men jeg tenkte kanskje at det var mulig å få kontakt med denne gjennom 8080 fra skolen, og dermed ha tilgang på fritt nett på alle porter. Litt sånn her:

Skolen ---8080---> server -----> router ----DMZ---> WAN (internet)

Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare det. Noen som har noen forslag? Blir veldig glad for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom skolen kun tillater normale websider( dvs port 80) så er det poengløst å prøve port 8080.

Løsningen vil nok bli å lage et VPN over port 80 til hjemmet.

Personlig bruker jeg SSH på en åpen port hvor jeg kjører socks proxy lokalt på maskinen(takk til putty) og router TCP traffikken til hjemmeserveren. Dette krever linux

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Jeg har satt opp serveren som VPN nå, latt VPN få portene 192.168.10.50 til 100, da jeg ikke bruker disse til noe annet. Hva gjør jeg nå?

Det kan hende jeg er helt på bærtur, men skulle det være mulig å bruke hamachi? Dersom jeg får den til å gå ut via 80, skulle det vel ikke være noe problem å koble den rett på serveren som en virtuell LAN, og derfra ut bruke serverens nettverk?

Takk for svar forresten!

Lenke til kommentar

Du må benytte port 80, da det er den eneste som du sa først er åpen fra skolen.

Siden du har en router, så kan du lage en regel i routeren som sier at offentligip:80 skal gå til 192.168.10.50:100

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...