sanztra Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg trenger noen innspill og tips til hva slags kamera (digitalt kompakt er kravet) som passer til en jente på snart 5 år. Nå om dagen synes hun det er veldig stas å bruke fars D300 med batterigrep, 17-55 f2.8 pluss SB900 og det blir "litt" tungt selv om det går i korte perioder . Så da tenkte jeg at et kompaktkamera som ikke er for dyrt (ca 1000,- helst under), da det er stor risiko for at det vil få litt juling og gjerne rosa som tar helt ok bilder og ikke er for stort for små barnehender... Noen som har erfaringer eller tips? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 syntes dog digitalkamera for en 5åring er en litt smådrøy gave, men kjør på hva med: nikon coolpix L19 Olympus FE-26 Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) siden mine 2 jenter (4.5 og 7) er blitt veldig bevist på fotografering har de ønsket seg penger i julegave for og kjøpe seg kamera. og jeg har bestemt at de skal få olympus mju tough. ja de koster mye jeg regner med det er billigere og kjøpe ett slikt kamera og det kan mistes i gulvet i vann osv osv uten og tenke på at det går i stykker. Det er jo flere andre kamera som er tøffere og som er en del billigere. Min filosofi når det gjelder slik er det er bedre og kjøpe ordentlig saker og heller betale litt mer enn og kjøpe billig mange ganger Fujifilm Finepix Z33 WP Test: Canon D10, Fujifilm Z33 WP, Olympus Tough 8000 og Panasonic DMC FT1 Endret 10. desember 2009 av Bateman26 Lenke til kommentar
probin Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 artig å lese at noen kjøper kamera til en i alder av 5. en god alder til å trene seg opp på kommer nok til å bli dyktig fotograf!! Lenke til kommentar
sanztra Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Kanskje litt råflott for en som enda ikke er 5 år enda, men hun synes det er så stas med både mitt slr og farmors ixus og bildene er faktisk veldig bra! Så for å slippe mas om å bruke mitt klumpete slr så tror jeg et kompakt kan bli bra, kan jo hende jeg får låne det også om jeg ikke har med meg slr'n. Men jeg skjønner at det er smart å tenke på støtsikkerhet som et viktig punkt og da er kansje tough (6000) serien til Olympus bra selv om det blir en høyere pris. Ser at den ikke får all verden av skryt på bildekvalitet i tester, men, men... Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 er det nå så råflott? Jeg synes det er bedre at ungene får noe de kan bruke til noe fornuftig i stedet for 1 000 000 smådeler som blir borte. Ett skikkelig kamera vil ungene ha i mange år. På den måten skape seg masse minner. for en ting er sikkert minner får man aldri nok av. I januar ble minstejenta mi diagnostisert med nevroblastom som er en sjelden barnekreft. Nå er hun ferdig behandlet og er for tiden fri for kreft. Men selv om jeg har vært flink og ta bilder før skulle jeg ønsket at vi hadde hatt flere bilder. Så jeg synes det er en fornufdtig invistering. Men nå er hun en fornuftig liten sjel som har ønsket seg penger i julegave for hun skal ha kamera. Og jeg vet hun får godt med penger slik at hun får kjøpe seg kamera. Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hvilket kamera ble det på jenta di? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå