Lucho Gonzalez Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 har prøve., dette er pensum , men skjønte ikke hva læren mente med kateteret. S. 89-98, 100-111 + ekstrastoff. (Lagt på kateteret. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Heh, det er da pulten til læreren? I klasserommet? Skrivebordet foran? Er det mulig? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Heh, det er da pulten til læreren? I klasserommet? Skrivebordet foran? Er det mulig? Er hva mulig? Og ja det er pulten til læreren Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 For å være litt ond med alle, så har ordet en betydning innen medisinen også. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 For å være litt ond med alle, så har ordet en betydning innen medisinen også. hehe, var innom den jeg også, men "lagt på kateteret" høres litt ekkelt ut for en skoleoppgave. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Er hva mulig? Å ikke vite hva et kateter er? Vel er det noen år siden jeg gikk på skole nå, men jeg finner det en smule merkelig om det begrepet skal være forsvunnet allerede For å være litt ond med alle, så har ordet en betydning innen medisinen også. Joa. Fikk just den lyse ideen å google "kateter". Jeg angrer. Du fikk da ikke inntrykk av at TS studerer medisin eller noe? Endret 9. desember 2009 av jonlem Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Å ikke vite hva et kateter er? Vel er det noen år siden jeg gikk på skole nå, men jeg finner det en smule merkelig om det begrepet skal være forsvunnet allerede Kan jo være lærerene hans aldri har brukt ordet for sin pult, og dermed ikke har det som et vanlig ord i sin ordbok, slikt kan glemmes osv. Ikke så hyggelig å få meldinger som, er det mulig?, fordi man ikke vet noe som du vet Endret 9. desember 2009 av archongamer Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Neida, greit. Jeg ser den, og beklager til justlikethat4rd. Det er bare et ord jeg av en eller annen merkelig grunn ser på som en så selvfølgelig del av skoleungdoms språk, men det aner meg at jeg bør legge det fra meg Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Det kan jeg være enig i at jeg også trodde det var. Men nå er det så mange år siden jeg gikk på skolen og for hver ting jeg hører om dagens skole skjønner jeg både ett og annet har forandret seg siden den gang, og for alt man vet heter det noe annet nå Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 For å være litt ond med alle, så har ordet en betydning innen medisinen også. Joa. Fikk just den lyse ideen å google "kateter". Jeg angrer. Du fikk da ikke inntrykk av at TS studerer medisin eller noe? Tja, er ikke lett å tolke noe som helst i hvilken retning dette omhandler. Men kateter i medisin er ganske basis og man lærer det nok på Helse&sosial. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Men hvorfor stille et slikt sørsmål på et forum? Og i P&S? Det finnes mange andre mer effektive kilder på internett, som Google, Wikipedia og ordboken. Om han har prøvd Google og/eller Wikipedia og stoppet der, kan jeg forstå forvirringen, men jeg ville nok allikevel hørt med foreldre, venner og evt. lærer før jeg opprettet en diskusjonstråd på et forum. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Av teksten til trådstarter er det ganske utvetydig at det ikke er snakk om ett medisinsk kateter. Hvilke lærer ved sitt fulle fem legger ekstramaterialet oppå ett medisinsk kateter? Lenke til kommentar
Lucho Gonzalez Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 KAN DERE IKKE SLAPPE AV DA, JEG MENTE MEDISINSKE BETYDNINGEN SEFØLGELIG, Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Er ikke et kateter i medisinsk sammenheng når man stapper en slange inn i urinveien på mennesker på sykehus, sånn at de kan pisse hele tida? Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Kateter betegner innen medisinen et rør som kan føres inn i kroppen. Kateter brukes for å drenere eller injisere væsker eller medisinsk utstyr. Det er et generelt uttrykk og det finnes flere typer katetere. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 KAN DERE IKKE SLAPPE AV DA, JEG MENTE MEDISINSKE BETYDNINGEN SEFØLGELIG, Ikke nødvendig å benytte store bokstaver (se forumregelene. Og du har ikke nevnt at det var medisinsk i spørsmålet ditt. Dermed er det naturlig at forumdeltagere kobler ordet til skole. Særlig ettersom du bruker ord som ekstramateriell og "Lagt på kateteret". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå