Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst]her jeg spysjuka? eller noe jeg har spist

fsx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du lurer på om du er matforgiftet er det nok ingen fare om det er litt diare og kvalme, da ville det kommet ukontrollert både foran og bak.

Det kan være mange årsaker til lett diare og kvalme, fra nervøsitet til sykdom, så ikke så enkelt å gi et fasit svar på akkurat hvorfor det er slik.

Drikk cola (men rør ut kullsyren) og spis noe som binder magen.

Gir det seg ikke etter en stund eller du blir værre kontakter du fastlegen ;)

Lenke til kommentar
Om du lurer på om du er matforgiftet er det nok ingen fare om det er litt diare og kvalme, da ville det kommet ukontrollert både foran og bak.

Det kan være mange årsaker til lett diare og kvalme, fra nervøsitet til sykdom, så ikke så enkelt å gi et fasit svar på akkurat hvorfor det er slik.

Drikk cola (men rør ut kullsyren) og spis noe som binder magen.

Gir det seg ikke etter en stund eller du blir værre kontakter du fastlegen ;)

ok men hvorfor skal jeg kontakte fastlegen da?

Lenke til kommentar

Dette var om det ikke gir seg, og du blir plaget med denne skvalaskiten i mange dager. Da kan det være lurt å kontakte legen og få tatt noen prøver av hva som er galt.

Slik det virker nå på deg nå er det ikke som jeg mener du bør gå til lege, men om det ikke blir bedre på flere dager eller du blir verre for deg kan det være en ide.

Lenke til kommentar

Ingenting er bedre enn det, og da er det tydeligvis ikke noe alvorlig.

Er ikke uvanlig å være kvalm og uvel på morgenen heller, så for alt man vet ble det bare litt tidlig for magen din i dag :p

edit: da er sukkerfri saft en ting du bør unngå.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Ingenting er bedre enn det, og da er det tydeligvis ikke noe alvorlig.

Er ikke uvanlig å være kvalm og uvel på morgenen heller, så for alt man vet ble det barte litt tidlig for magen din i dag :p

edit: da er sukkerfri saft en ting du bør unngå.

ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...