Gå til innhold

Fenomen på himmelen i Nord-Norge klokken 07:45 9. Des

180 stemmer

1. 1. Hva var det der?

• Russisk rakett
      110
    • Vitenskapelig showoff
      4
    • CERN
      1
    • Aliens
      7
    • Xenu
      9
    • Dimensjonsportal
      14
    • Forvarsel 2012
      3
    • Ionospheric heater (skal tydeligvis lage kunstig nordlys)
      3
    • Optical SETI
      0
    • Prøveutskyting av en moderne versjon av noas ark som skal ta politikere og høytstående personer til en annen planet så de ikke dør i 2012.
      15
    • Noe skummelt
      14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bildet ditt, YellowCake, er jo etter raketten har eksplodert, altså enda litt senere enn det bildet litt over her.

det gir min teori om at den grå halen kommer av mangel på sol-lys litt mer hold, man ser tydelig at sola går ned i bakgrunnen, kan stemme. jeg er langt ifra sikker på at det kan være noe slikt altså...

jeg syntes rakett-forklaringen kan virke logisk.

Lenke til kommentar
bildet ditt, YellowCake, er jo etter raketten har eksplodert, altså enda litt senere enn det bildet litt over her.

det gir min teori om at den grå halen kommer av mangel på sol-lys litt mer hold, man ser tydelig at sola går ned i bakgrunnen, kan stemme. jeg er langt ifra sikker på at det kan være noe slikt altså...

jeg syntes rakett-forklaringen kan virke logisk.

Mye mulig. Jeg har virkelig ikke peiling, så derfor la jeg ut bildet her. Jeg kom over det på et annet forum. Men i følge han som postet det der er dette bildet tatt i Finland noen dager/uker tidligere enn hendelsen i Norge.

Edit: Hvorfor vi aldri hørte noe om den hendelsen er jo også litt "rart"...

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

W4jhVXZjPleFcintnQ1_swM7qFShmRg2tOTMnDM7jkmg.jpg

sjekk i midten av sirkelen, ser veldig ut som ett objekt.

ser du nederst til høyre på dette objektet ser det ut som ett eller annet spruter/kommer ut som lager sirkelen.

en ting man kan stusse litt på, det er jo 2 streker. objektet har jo antagelig også en slags motor som heller ikke funker, alternativt er det 2 hull i den.

edit: bildet til YellowCake er på ingen måte fra samme hendelse, jobber med å se om det er modifisert. refleksjonen i vannet ser feil ut, men jeg er fortsatt noe usikker...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Årsaken til at hendelsen manifisterte seg på denne måten er trolig:

Raketten var kommet svært langt ut i atmosfæren. Dette gir lite luftmotstand slik at "utslippet" fra en lekk og spinnende drivstofftank vil forsette å spre seg utover i alle retninger. (I lav høyde hadde luftmotstanden ført til en tett hale av utslipp bak objektet)

Stripen bak ( blålig ) er trolig røyk (svært lette partikler) som henger igjen i kjølvannet av objektet.

Farven på dette avgjøres trolig av forskjellig lysbryting i gassene.

Høres teorien fornuftig ut?

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar
Ja aklla, jeg er også usikker på refleksjonen. Det ser ut til at det er den øvre delen av spiralen som reflekteres i vannet. Jeg synes dette virker rart på grunn av vinkelen.

den er jo langt bak skyene, så det er vanskelig å tenke vinkler når man ikke har peiling på hvor langt unna saken er.

finner heller ingen andre spor til at noen har lekt seg med photoshop, enten er den som har forfalsket det veldig god, eller så er det ekte

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Ja aklla, jeg er også usikker på refleksjonen. Det ser ut til at det er den øvre delen av spiralen som reflekteres i vannet. Jeg synes dette virker rart på grunn av vinkelen.

den er jo langt bak skyene, så det er vanskelig å tenke vinkler når man ikke har peiling på hvor langt unna saken er.

finner heller ingen andre spor til at noen har lekt seg med photoshop, enten er den som har forfalsket det veldig god, eller så

Her trenger du egentlig ikke gjøre noen andre beregninger enn å sette en tenkt linje i vannet lengst bort der speilingen starter. Dersom du folder øvre del ned og tenker deg at dette setter et avtrykk på nedre delen av bildet ender du opp med et riktig speilbilde.

Her et glimrende eksempel:

post-86780-1260477808_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det virker som svaret er at det faktisk var en hemmelig amerikansk hypnose-rakett. Snurrende hvit spiral, ikke sant. Og hvordan ble vi hypnotisert? Det sier seg selv : Hypnose-raketten har satt oss inn i et 48-timer langt Obama-hysteri. Vi kommer til å våkne opp en gang i morgen ettermiddag.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

finner heller ingen andre spor til at noen har lekt seg med photoshop, enten er den som har forfalsket det veldig god, eller så

Her trenger du egentlig ikke gjøre noen andre beregninger enn å sette en tenkt linje i vannet lengst bort der speilingen starter. Dersom du folder øvre del ned og tenker deg at dette setter et avtrykk på nedre delen av bildet ender du opp med et riktig speilbilde.

Her et glimrende eksempel:

tja, enkelte forhold kan gjøre at dette ikke stemmer helt(en illusjon så klart, refleksjonen jobber alltid etter samme regler).

f.eks her:

haugfoss-i-dag.jpg

på refleksjonen der ser du mye "høyere" opp på bildet enn det man vanligvis gjør.

det gjelder også skyene...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Har snakket med 2 Finner om de har sett/hørt noe om noe lignende har skjedd i Finland, men det hadde de ikke. Ryktene jeg leste sa Nord-Finland, men jeg snakket med en fra Sør og en fra Øst, men burde jo absolutt ha hørt om det uansett hvor i landet du bor, skulle også tro at det ville spredd til Norske aviser osv.

Lenke til kommentar
Det virker som svaret er at det faktisk var en hemmelig amerikansk hypnose-rakett. Snurrende hvit spiral, ikke sant. Og hvordan ble vi hypnotisert? Det sier seg selv : Hypnose-raketten har satt oss inn i et 48-timer langt Obama-hysteri. Vi kommer til å våkne opp en gang i morgen ettermiddag.

Og føle oss jævlig dumme :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...