Gå til innhold

Fenomen på himmelen i Nord-Norge klokken 07:45 9. Des


  

180 stemmer

  1. 1. Hva var det der?

    • Russisk rakett
      110
    • Vitenskapelig showoff
      4
    • CERN
      1
    • Aliens
      7
    • Xenu
      9
    • Dimensjonsportal
      14
    • Forvarsel 2012
      3
    • Ionospheric heater (skal tydeligvis lage kunstig nordlys)
      3
    • Optical SETI
      0
    • Prøveutskyting av en moderne versjon av noas ark som skal ta politikere og høytstående personer til en annen planet så de ikke dør i 2012.
      15
    • Noe skummelt
      14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spiralen er drivstoff, greit, men hva kommer det blå lyset av?

 

Det "blå lyset" er jo banen til selve raketten og det som er enklest å forklare. Hvis du ser på bildene så går den blå banen også i en spiralform akkurat som en rakett ute av kontroll:

 

1260449009490_158.jpg

 

Samme mønster som man finner fra disse rakettene f.eks:

Lenke til kommentar

Jorden er rund, og selv om det er mørkt på bakken, vil det være sollys lenger oppe i skumringstiden, så det er enkelt og greit en røyk/dampsky som blir opplyst av solen. Blåfargen kommer nok av det samme som gjør himmelen blå, og har med lysbrytning i atmosfæren å gjøre. Dessuten er nok blåfargen på bildet kraftig intensivert pga lukkertiden, hvitbalanse osv og ikke slik du ville oppfattet den om du så den med egne øyne.

Lenke til kommentar
På videoene som ligger ut ser man blåfargen i spiralen, og hvorfor spiralen i bakrunnen er sølvgrå mens spiralen mot jorden er blå, skjønner jeg ikke.

 

Og ville ikke den blå spiralen ha vært tykkest lengst mot bakken?

Regner med at det blå er drivstoff som lakk, og det grå er vel røyk/H2O fra forbrent drivstoff.

Lenke til kommentar
Spiralen er drivstoff, greit, men hva kommer det blå lyset av?

 

Det "blå lyset" er jo banen til selve raketten og det som er enklest å forklare. Hvis du ser på bildene så går den blå banen også i en spiralform akkurat som en rakett ute av kontroll:

 

1260449009490_158.jpg

 

Samme mønster som man finner fra disse rakettene f.eks:

 

Ser at reketen beveger seg i "samme sirkelen" men de er i utakt. og ikke stabile i det hele tatt. Virker rart at en raket skal greier og snurre så lenge i ro og lage slike perfekte sirkler. Hvis det de sier at det blåe lyset er drivstoff.. Brenner drivstoff i luften i over 5min slike jeg så det blå lystet?

Lenke til kommentar
På videoene som ligger ut ser man blåfargen i spiralen, og hvorfor spiralen i bakrunnen er sølvgrå mens spiralen mot jorden er blå, skjønner jeg ikke.

 

Og ville ikke den blå spiralen ha vært tykkest lengst mot bakken?

 

ville nok vært tykkest i retningen raketten kom fra. Siden hvis du ser på et jagerfly eller rakett vil røyken gå smalt ut av raketten og bli bredere etter den har blitt ligende langt etter raketten. Så godt spørsmål :hmm:

Lenke til kommentar
På videoene som ligger ut ser man blåfargen i spiralen, og hvorfor spiralen i bakrunnen er sølvgrå mens spiralen mot jorden er blå, skjønner jeg ikke.

 

Og ville ikke den blå spiralen ha vært tykkest lengst mot bakken?

 

ville nok vært tykkest i retningen raketten kom fra. Siden hvis du ser på et jagerfly eller rakett vil røyken gå smalt ut av raketten og bli bredere etter den har blitt ligende langt etter raketten. Så godt spørsmål :hmm:

kan det være at solen ikke når bakerste delen av drivstoffet som evt. har lekket ut?

evt. at den begynte å få problemer der, så det bare er eksost fra ufullstendig forbrenning, så ble problemene værre og den staret å spy ut drivstoff?

 

kan også se for meg at den startet å spinne litt for så spinne mer og mer før den nærmest stor rolig å spant rundt, før den sprengte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...