Gå til innhold

Fenomen på himmelen i Nord-Norge klokken 07:45 9. Des

180 stemmer

1. 1. Hva var det der?

• Russisk rakett
      110
    • Vitenskapelig showoff
      4
    • CERN
      1
    • Aliens
      7
    • Xenu
      9
    • Dimensjonsportal
      14
    • Forvarsel 2012
      3
    • Ionospheric heater (skal tydeligvis lage kunstig nordlys)
      3
    • Optical SETI
      0
    • Prøveutskyting av en moderne versjon av noas ark som skal ta politikere og høytstående personer til en annen planet så de ikke dør i 2012.
      15
    • Noe skummelt
      14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I don't know about you, men jeg har aldri hørt om en rakett som går i bane for så å stoppe helt opp.

Rakett fungerer sånn halveis en stund. Ting begynner og gå galt. Den begynner å spinne for og så eksplodere. Jeg er nesten helt sikker på at jeg har sett det før. Må ha vert rundt årskiftet ett par år tilbake.

Lenke til kommentar

Denne teorien med at noe blir slynget ut fra et roterende legeme virker logisk, men jeg tror nok ikke dette kom fra noe i bane rundt jorda. det jeg kan tenke meg er at en rakett/missil som sendes opp ifra (la oss si et russisk skip denne gangen) lekker drivstoff eller noe, denne raketten er stabilisert med spinnstabilisering noe som er forholdsvis vanlig. og når drivstoffet blir slynget ut fra siden på raketten mens den roterer skapes det da et spiralspor, dette drivstoffet eller hva det nå da er reflekterer lys fra et sted lengre unna eventuellt ioniseres eller liknende slik at det da avgir lys.

det kan såklart være et vitenskaplig eksperiment av noe slag eller "showoff"

i et slikt tilfelle kan det jo være det har blitt brukt noe liknende trimethylaluminium noe som JAXA gjorde et forsøk med fra andøy rakettskytefelt i januar/februar i år. men jeg er langt ifra noen fysiker eller noe dette er bare teorier

EDIT:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3414748.ece

virker som om det er russerne som har feilet på en rakettoppskytning fra ubåt ja.

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Kan ennå ikke si jeg skjønner dette helt jeg da! Jeg går ut fra at det er brakt på det rene at det var en russisk rakett... Hvorfor skjøt de opp denne da? Var tidspunket tilfeldig valgt? Og hvor skulle den hen? Hva hadde skjedd om den havnet i et tettbygd strøk et sted?

Lenke til kommentar

Jeg blir så drittlei folk som absolutt skal tro at ethvert ukjent objekt på himmelen er ufo eller aliens som kommer. Folk er blitt totalt fastlåst i at det bare MÅ være aliens. Og ikke noe annet mer sannsynlig, som i dette tilfellet en rakett som feilet. Folk tenker da ikke rasjonelt lenger, jeg gir youtube og konspirasjonsteoretikere skylda. Stakkars mennesker, prøver man å prate litt fornuft så når det ikke inn

Lenke til kommentar
Jeg blir så drittlei folk som absolutt skal tro at ethvert ukjent objekt på himmelen er ufo eller aliens som kommer. Folk er blitt totalt fastlåst i at det bare MÅ være aliens. Og ikke noe annet mer sannsynlig, som i dette tilfellet en rakett som feilet. Folk tenker da ikke rasjonelt lenger, jeg gir youtube og konspirasjonsteoretikere skylda. Stakkars mennesker, prøver man å prate litt fornuft så når det ikke inn

Norges styresett heter jo ikke idiokrati for ingenting ....

Folk flest aner ingenting om hvordan noe fungerer lenger.

Snart vil vel bander av sinte mennesker dra rundt og lynsje folk med teknisk innsikt "fordi de tror de kan mer og fordi de sikkert holder tilbake sannheten om et-eller-annet" ...

Lenke til kommentar

Unnskyld oss for å prøve å gjøre verden mer spennende enn det den egentlig er, da.

:p

Det er sikkert, kanskje garantert, en jordlig, naturlig forklaring på hva som skjedde, men når noe som ser så utrolig ut først skjer, er det kjedelig å få trykt russere og raketter inn i hodet. Jeg synes verden er kjedelig, og synes det er både spennende og morsomt å fantasere litt når noe så spesielt som det der skjer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

1. Lyset observeres

2. Norske forsvar: Vi vet ikke hva det er

3. Russiske forsvar: Vi vet ikke hva det er

4. Norske forsvar: Russerne sender opp raketter hele tiden, og informerer oss om det. Mest sannsynlig er dette en rakett som er skutt opp fra en u-båt. (Hvordan vet det norske forsvaret dette? De kan se det på radar).

5. Russiske forsvar: Nei, vi vet fortsatt ikke hva det er. (Dersom dette faktisk var en konvensjonell rakett, ville vel det norske forsvar kunne vært 100% sikre ved å se den på radar?).

Lenke til kommentar
Spiralen er drivstoff, greit, men hva kommer det blå lyset av?
De som mener de har peiling på sånt mener at det var sollyset som lyste opp drivstoffet, akkurat som når sollyset lyser opp atmosfæren slik at den blir blå.

Jeg mener at det må ha vært noe radioaktivt. Enten avfall fra atommotoren i raketten, eller lekkasje fra det radioaktive våpenet som skulle dusje Obama.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Spiralen er drivstoff, greit, men hva kommer det blå lyset av?
De som mener de har peiling på sånt mener at det var sollyset som lyste opp drivstoffet, akkurat som når sollyset lyser opp atmosfæren slik at den blir blå.

Jeg mener at det må ha vært noe radioaktivt. Enten avfall fra atommotoren i raketten, eller lekkasje fra det radioaktive våpenet som skulle dusje Obama.

Bommet jo med 170 mil da.. - er jo et godt tegn, at russerne ikke er spessielt gode på navigasjon? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...