Gå til innhold

Fenomen på himmelen i Nord-Norge klokken 07:45 9. Des

180 stemmer

1. 1. Hva var det der?

• Russisk rakett
      110
    • Vitenskapelig showoff
      4
    • CERN
      1
    • Aliens
      7
    • Xenu
      9
    • Dimensjonsportal
      14
    • Forvarsel 2012
      3
    • Ionospheric heater (skal tydeligvis lage kunstig nordlys)
      3
    • Optical SETI
      0
    • Prøveutskyting av en moderne versjon av noas ark som skal ta politikere og høytstående personer til en annen planet så de ikke dør i 2012.
      15
    • Noe skummelt
      14

Anbefalte innlegg

Eneste forklaringen jeg kan tenke meg etter å ha sett diverse videoer og bilder, er faktisk at det er et eller annet slags forsknings eksperiment eller russerne som tester ut ny funky våpenteknologi. Evt. noen som har konspirert seg sammen for å lure media og folk. Det som virker ganske sikkert er at det ikke er noe naturlig fenomen og at det ikke bare er en vanelig rakett.

Endret av SirDrinkAlot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På TV2 nyheten sa de at Russland hadde bekreftet at en mislykket oppskytning av en langdistanse rakett fra en ubåt var årsaken.

Kjedelig :tease:

Onsdag ettermiddag bekrefter kilder i det russiske militæret at det ble foretatt en oppskyting i dette tidsrommet, og at den var mislykket.

– Det var et Bulava-missil og ble skutt opp fra en undervannsbåt i dag tidlig, opplyser en kilde i det russiske militæret til tv2nyhetene.no.

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/lysfen...en-3052732.html

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Jeg hørte nettopp nå på Dagsnytt 18 at vår mann Røed Ødegaard var helt sikker på "russisk rakett gone wild"- teorien... Han hørtes veldig sikker ut!

Jeg er bestandig enig med Røed Ødegaard:)

Han nevnte ingenting om verken Nibiru eller Gordon Freeman...

Lenke til kommentar

synes det høres rart at du kan se lyset av en rakett 200-300 mil. kanskje enda lengre om det var langt ute på havet.

Har foresten funnet ut hva det var:P Er USA som tester rakett sjoldet sitt om det har god treff sikkerhet i norge. Vi sender raket opp i nordnorge så er vi i alle fall sikker det når til oslo. Grønn laserståle fra satelitt! Obs.. bom! "Rakett defekt sirkulerer" Må sprenges manuelt! Boooommmmm! Alle i norge i sjokk etter rart lys show?

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

Det har tidligere hendt sære ting under rakettoppskytninger fra F.eks andøya rakettskytefelt.

blandt annet en studentrakett som avga en lysende "sky" noe som var helt nytt for de som jobber der. og denne raketten har et apogeum på 10km og det kom inn ufomeldinger fra LANGT unna.

så at det er en rakett gone wild og at et rart atmosfærisk tilfelle er hva som ligger bak hendelsen er ikke usansynlig.

men det spiralmønsteret som vises i noen bilder er særdeles merkelig...

Men om jeg våkner til apokalypse og verden under overtakelse av romvesner så er jeg glad det finns brekkjern i huset :p

Lenke til kommentar
I og med at det er nærmere russland er vell kanskje ikke det så rart.

Men var ikke oppskytingen skjedd nord for troms?

I norsk teritorialfarvann? Det tviler jeg på. Det har vert mye snakk om hvitehavet. Og det er sørøst fra finnmark.

oki.. men er ikke det også utrolig langt unna? med tanke på at jeg leste nå at de hadde også observert lyset i sør trøndelag?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

"Den russiske nordflåten kjenner ikke til oppskyting av rakett"...haha. Ingen som har noen vettug forklaring.

"- Det så ut som den kom over et fjell. Først gikk den i bane, før den stoppet helt opp. Så begynte den å sirkulere, og så gikk den i oppløsing. Så ble det plutselig til en stor ring, så stor at den dekket hele himmelen, sier Stig Roar Hansen som jobber på Skjervøy i Troms."

I don't know about you, men jeg har aldri hørt om en rakett som går i bane for så å stoppe helt opp.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...