Gjest Tjukkas Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Hei. Jeg er en gutt på 17 år, veier 85-86 kg. For noen dager siden sa en kompis at jeg skulle få 1000 kroner dersom jeg veide over 90 kg etter nyttår. Kan høres ut som en dårlig spøk, men det er seriøst og jeg får penga. Han er jo bestevennen min tross alt. Så hvordan kan jeg legge på meg 5 kg før nyttår? Har jo selvfølgelig tenkt å ta av meg dette senere. Nå ønsker jeg ikke spørsmål om hvorfor, og jeg vil heller ikke ha svar som "Dette er en dårlig ide', du får ikke penga" osv.. Takk for SERIØSE svar om HVORDAN jeg skal legge på meg raskt! 1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Du kan jo trykke i deg søtsaker hele dagen. Spørsmålet blir vel egentlig om vinninga går opp i spinninga om du får utgifter ved å skulle legge på deg. Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Ekstrem inaktivitet + masse raske karbohydrater. Kutt også mest mulig fett og proteiner fra kosten, og spis gjerne 1. gang i timen, eller oftere. Du må så gå for det som er minst mulig mettende, har mest kcal, billigst, og som du kan klare å spise mye av. - Drikk sukkerholdig brus, noe du stortsett kan klare å gjøre hele dagen. - Spis is! På 2 timer klarer du 1 stk isboks (kjøp med forskjellig smak for å ikke så fort bli kvalm). - Søte kaker, de med mest glasur på toppen. - Wienerbrød, disse kan du spise mye av i økter, siden man aldri blir mett lenge. Lykke til! Endret 9. desember 2009 av greygenic Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Ekstrem inaktivitet + masse raske karbohydrater. Kutt også mest mulig fett og proteiner fra kosten, og spis gjerne 1. gang i timen, eller oftere. Du må så gå for det som er minst mulig mettende, har mest kcal, billigst, og som du kan klare å spise mye av. - Drikk sukkerholdig brus, noe du stortsett kan klare å gjøre hele dagen. - Spis is! På 2 timer klarer du 1 stk isboks (kjøp med forskjellig smak for å ikke så fort bli kvalm). - Søte kaker, de med mest glasur på toppen. - Wienerbrød, disse kan du spise mye av i økter, siden man aldri blir mett lenge. Lykke til! Tusen takk for svaret! Men kutte ut fett? Er det ikke fett man legger på seg av? Jeg spiser ganske mye pizza. Det er jo ganske fett om jeg har skjønt det rett. Er pizza altså noe jeg bør kutte ut? Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Kort fortalt : Ved å spise mye karbohydrater lagrer man overflødig energi til fett, fettforbrenningen blir altså blokkert. Derimot, om man spiser mye fett og lite karbohydrater da vil du forbrenne fett. Og grunnen til at du bør kutte proteiner er fordi det da skal mer til før du blir mett. Angående valg av riktig mat for å øke vekta: Ikke undervurder det å spise is. Om du spiser så mye du orker hver dag, bør du kunne være i mål bare om noen uker. edit: Glemte noen viktige detaljer. Endret 9. desember 2009 av greygenic Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 kortversjonen: 1: sitt 2: spis 3: profit Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Å legge på seg 4 kg på 20 dager virker litt ambisiøst... Men kan bidra med et tips, drikk stooore mengder vann den dagen du skal veies, kan vel hjelpe med et par kilo Lenke til kommentar
Xsandri Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Å legge på seg 4 kg på 20 dager virker litt ambisiøst... Men kan bidra med et tips, drikk stooore mengder vann den dagen du skal veies, kan vel hjelpe med et par kilo Og pass på at du må ordentlig på do, det går i pluss det og vett :!: Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg er veldig glad i falukorv. Hjelper det å spise mye falukorv og drikke mye brus med mye sukker? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 OK, kan oppdatere dere litt nå. Jeg vant mine 1000 kroner og nå er jeg oppe i hele 96 kilo. Kansje på tide med en slankekur? Når jeg opprettet tråden var det den 9 desember 2009, idag er det den 15 mars 2011. Bare litt info - Trådstarter Postet av anonym: 41ee3bad619f13590b8b62c0ce3654d8 1 Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Det ble mye is-spising går jeg utifra? [...] Kansje på tide med en slankekur? [...] Aggressiv, eller "normal" ? For det førstnevnte trenger du passelig med hard trening, gjerne intervalltrening, og riktig kost; sunt fett, proteiner og trege karbohydrater. En mer normal slankekur er å gå tilbake til "vanlig" sunt kosthold, men begrense energiinntaket såpass at du havner i minus. Legg også inn godt med mosjon. Alt i alt, så går vel vinninga opp i spinninga? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå