Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan legge på seg?

Gjest Tjukkas

Anbefalte innlegg

Gjest Tjukkas

Hei. Jeg er en gutt på 17 år, veier 85-86 kg. For noen dager siden sa en kompis at jeg skulle få 1000 kroner dersom jeg veide over 90 kg etter nyttår. Kan høres ut som en dårlig spøk, men det er seriøst og jeg får penga. Han er jo bestevennen min tross alt. Så hvordan kan jeg legge på meg 5 kg før nyttår? Har jo selvfølgelig tenkt å ta av meg dette senere. Nå ønsker jeg ikke spørsmål om hvorfor, og jeg vil heller ikke ha svar som "Dette er en dårlig ide', du får ikke penga" osv..

Takk for SERIØSE svar om HVORDAN jeg skal legge på meg raskt! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekstrem inaktivitet + masse raske karbohydrater. Kutt også mest mulig fett og proteiner fra kosten, og spis gjerne 1. gang i timen, eller oftere. Du må så gå for det som er minst mulig mettende, har mest kcal, billigst, og som du kan klare å spise mye av.

- Drikk sukkerholdig brus, noe du stortsett kan klare å gjøre hele dagen.

- Spis is! På 2 timer klarer du 1 stk isboks (kjøp med forskjellig smak for å ikke så fort bli kvalm).

- Søte kaker, de med mest glasur på toppen.

- Wienerbrød, disse kan du spise mye av i økter, siden man aldri blir mett lenge.

Lykke til!

Endret av greygenic
Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Ekstrem inaktivitet + masse raske karbohydrater. Kutt også mest mulig fett og proteiner fra kosten, og spis gjerne 1. gang i timen, eller oftere. Du må så gå for det som er minst mulig mettende, har mest kcal, billigst, og som du kan klare å spise mye av.

- Drikk sukkerholdig brus, noe du stortsett kan klare å gjøre hele dagen.

- Spis is! På 2 timer klarer du 1 stk isboks (kjøp med forskjellig smak for å ikke så fort bli kvalm).

- Søte kaker, de med mest glasur på toppen.

- Wienerbrød, disse kan du spise mye av i økter, siden man aldri blir mett lenge.

Lykke til!

Tusen takk for svaret! :):) Men kutte ut fett? Er det ikke fett man legger på seg av?

Jeg spiser ganske mye pizza. Det er jo ganske fett om jeg har skjønt det rett. Er pizza altså noe jeg bør kutte ut?

Lenke til kommentar

Kort fortalt : Ved å spise mye karbohydrater lagrer man overflødig energi til fett, fettforbrenningen blir altså blokkert.

Derimot, om man spiser mye fett og lite karbohydrater da vil du forbrenne fett.

Og grunnen til at du bør kutte proteiner er fordi det da skal mer til før du blir mett.

Angående valg av riktig mat for å øke vekta: Ikke undervurder det å spise is. Om du spiser så mye du orker hver dag, bør du kunne være i mål bare om noen uker.

edit: Glemte noen viktige detaljer.

Endret av greygenic
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det ble mye is-spising går jeg utifra?

[...] Kansje på tide med en slankekur? [...]

Aggressiv, eller "normal" ?

For det førstnevnte trenger du passelig med hard trening, gjerne intervalltrening, og riktig kost; sunt fett, proteiner og trege karbohydrater.

En mer normal slankekur er å gå tilbake til "vanlig" sunt kosthold, men begrense energiinntaket såpass at du havner i minus. Legg også inn godt med mosjon.

Alt i alt, så går vel vinninga opp i spinninga?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...