Arne Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Hei! Jeg kjenner en som skal reise fra USA til Norge i julen, og lurer i denne sammenhengen på hva aldersgrensen er for å kjøpe alkohol på duty free-en på flyplassen i amsterdam? Hvis han er 17 år og kjøper en liten flaske med noe drikke, og blir tatt i tollen på vei inn i Norge, hva skjer da? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Beslaglagt selvfølgelig Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Noe mer? Barnevernet osv? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Nei, men en bot kommer nok itillegg. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Dersom du går på "ingenting å fortolle (grønn sone)" skjer det sannsynligvis inenting, evt. blir du tatt for smugling. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Hvordan kan han bli tatt for smugling når det eneste ulovlige er alderen hans? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Fordi innføring av alkohol inn til kongeriket Norge er forbudt når man er under 18år. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Ok. Er i USA selv nå, så jeg kommer sikkert opp i samme situasjonen når jeg skal hjem en gang. Kjenner imidlertid et par stykker som skal hjem om ikke lenge. Tror de kommer til å kjøpe uansett. Litt i tvil om hva som er lurt.. :/ Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 I usa får du ikke kjøpt før du er 21, så hvordan skal du klare det? Men uansett så anbefales det ikke å gjøre det, ganske kjedelig å bli tatt. Men har ikke de foreldre som kan kjøpe for dem. Skal ikke være så veldig belærende men vanlig øl er faktisk ikke så veldig dyrt i Norge. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Nei, det var nå i så tilfelle å ta med hjem til Norge jeg tenkte på. De har venner ja.. Takk for svar Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Vet ikke helt hvordan han skal klare å kjøpe noe som helst, da det er 18 års grense for alt av sprit(i Nederland). Men hvis han har lyst på litt øl så er jo det ikke noe problem. Endret 9. desember 2009 av Dynejonas Lenke til kommentar
Gaut1 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Drikken din vil bli beslaglagt og du vil få bot. Det anbefales ikke, selv om det sikkert går helt fint. Både jeg og kjæresten min tok med to flasker hver fra Danmark til Norge uten noe problem. Vi gikk bare på "grønn sone" og det var det. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 For ikke så veldig mange dager siden bestemte jeg meg for å reise hjem i julen likevel, og jeg fløy via Mineapolis og Amsterdam i dag morges. Kan bekrefte at reglene er som følger: Når du kjøper drikke på taxfree-en i amsterdam sjekker de boarding-cardet ditt og ser hvor du skal og ser hva reglene er i det gjeldende landet. Øl og vin skal du vel egentlig være 18 for å kjøpe på restaurantene i den internasjonale sonen. Forøvrig sjekker de ikke noe med mindre du tydlig ser ut som mindreårig. Nå har det kanskje både med utseendet mitt og den slappe håndhevelsen å gjøre, men jeg fikk lett kjøpt øl og vin til maten på restauranten jeg gikk på i dag morges hvertfall! Kan forøvrig anbefale flyplassen i Amsterdam, veldig fin tax-free-sone! Er du i lovlig alder har de veldig mye drikke også Og godteri for oss mindreårige kids selvfølgelig... De har til og med en sånn hjemmelaget sjokolade-restaurant eller noe.. Lenke til kommentar
frds Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Hvordan er det med aldersgrensen for kjøp av snus på taxfree? edit; på norske flyplasser. Endret 12. mars 2010 av frds Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Gjetter på at det er som resten av landet, 18 år? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå