Gå til innhold

XBMC problem. PCen slår seg av ved avspilling av MKV

Anbefalte innlegg

XBMC fungerer som en drøm, med ett unntak. Når jeg spiller av mkv filmer så går det fint helt til jeg stopper filmen. Da slår PCen seg av og booter opp på nytt. Det skjer ikke med noen andre formater, avi, mpg osv.

Noen som vet hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er den siste beta versjonen, men hadde samme problemet med den siste stabile versjonen også. Kjører XP.

Det er nok en konflikt med noe annet på min maskin som skaper problemet. Jeg har ikke prøvd å installere codecer på nytt, men kan jo prøve det nor jeg kommer hjem fra jobb. Men tviler egentlig på at det er det som er problemet siden filmene kan spilles av uten problemer, det er bare når filmen stoppes at det kræsjer.

Lenke til kommentar
Høres ut som et merkelig problem ja. Mest et skudd i blinde dette, men kan det være noe med høy temperatur?

Det har jeg ikke sjekket, men tviler på det. Har god vannkjøling, og tempen er som regel rimelig stabil. Hvis tempen hadde gått opp under avspilling, så hadde vel maskina slått seg av under avspilling, ikke bare når jeg stopper avspillingen.

Jeg kjører win7 og xbmc på en annen partisjon på samme maskina. Der har jeg ikke det problemet. Kanskje jeg bare skal legge XP på hylla, det løser jo egentlig problemet :)

Lenke til kommentar
XBMC skal vel i utgangspunktet kunne kjøre .mkv på egne codecs, men ble litt usikker nå. Har også installert CoreAVC, så mulig at jeg bruker det ved avspilling. Skal sjekke når jeg kommer hjem

Det stemmer. Alle codecs er innebygget i XBMC. (Så det er sannsynligvis ikke derfor pcen slår seg av).

Lenke til kommentar

Den fant glatt synderen ja, det hadde jeg aldri trodd. :) Det tok ett minutt å finne feilen. Det er lydkortet lager problemer. Prøvde å oppdatere driverne, og da slutta maskina å slå seg av, men lyden hang seg opp hver gang jeg stoppa en film. Men jeg har et annet lydkort, så jeg bare byttet, problem solved! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...