Zimmerh Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg har tenkt til å søke befalskolen neste år det har gått litt sånn fram og tilbake hva jeg har hatt lyst til, men nå har jeg et valg mellom hvilket våpengren det er to stk jeg har mest interesse av er mellom infanteri og sanitet, Infanteri fordi jeg vil være litt på frontlinjen, men også fordi min far som gikk på infanteri befalslinjen for mange herrens år siden sa at du fikk mer leder utdanning der noe som kan komme godt med videre i livet. Også selvsagt så er det for å kunne skyte litt mer enn ellers etc.(kanskje en litt dårlig grunn, men jeg har vært skiskytter nå i 6-7 år og liker og drive med det syntes det er morro, men er fult klar over at det er mye arbeid og jobb.) Så er det sanitet, grunnene er jo at jeg får en faglig kompetanse som også kan være gullverdt sammen med at jeg får kanskje en litt mindre lederolle men allikevel en grei en. Det jeg kanskje kommer til å gå for er sanitet, men jeg ville gjerne fått litt input ifra disse grenene om det er noen som har gått der eller har noe info. Hadde ikke i tankene og starte på befalskolen når jeg var på sesjon ifjor så hørte aldri noe om det da. Lenke til kommentar
Murhode Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Sanitet - karriære i det sivile liv, mye bra fagkunnskap virker det som. Infanteri - karriære i det militære, bra å kunne lede folk på en dyktig måte. Ikke mye til hjelps xD Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 Alle monner drar Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Har du tenkt til å gjøre karriere som ambulansesjåfør eller bli sykepleier? Hvis ikke, ville jeg valgt inf/kav. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Har du tenkt til å gjøre karriere som ambulansesjåfør eller bli sykepleier? Hvis ikke, ville jeg valgt inf/kav. Tror ikke det blir helse sektoren når jeg går ut nei, har tenkt å starte på siv. ing studie på NTNU etterpå. Det å drive med data eller litt "praktiske" ting som ingeniør bataljonen i militæret er jeg ikke så hippen på. Har heller lyst å ha noe av det infanteri gir, å være ute selv om jeg ikke ser så lyst på telt. Har hatt noen dårlige minner ifra telt livets "gleder" , slev om jeg ikke har noen problemer med å sove i telt, bare se for dere øs pøs regnvær i en uke mens du er på orienteringskonkurranse i samme tidsperiode og du selv er rundt 12-13 år Det jeg ser litt etter er jo selvsagt litt lederutdanning, men det trenger jo ikke å være beinhard lederutdanning, i bunn og grunn ser jeg jo etter noe jeg kan trives med i 2 år som allikevel gir meg noe videre. Har ikke tenkt å ha en militær karriere etterpå kanskje jeg søker Hv016 viss avdelingen ennå er operativ. Jeg heller litt mot sanitet siden jeg syntes det virker interesant. Nå har jeg heller ikke så mange referanser og gå etter i min omgangskrets så jeg måtte jo snakke med han far da som gikk på infanteri befalskolen i 80 årene, og han sier han ville anbefale å ikke ta "rambo" avdelingene men heller sanitet eller ingeniør, og ingeniør er utelukket for min egen del. Men har god tid på meg ennå til å finne ut av det. Endret 11. desember 2009 av Zimmerh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå