Gå til innhold

Billige bærbare med Full HD (el. høyere) ?

klilleng

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes ingen laptoper med høyere oppløsning enn 1920:1080. Eller du har jo 1920:1200 da, men de blir det færre og færre av.

Finnes nok også høyere, men ikke i riktig prisklasse..

Du har ikke vurdert å kjøpe ekstern skjerm i tillegg og en billigere laptop med mindre oppløsning?

Nei det er ikke aktuelt, i og med at man faktisk får 1920x1080 på laptop.. spørsmålet er hvilke.

Lenke til kommentar

Blir vanskelig og finne en Laptop med 1920x1080+ i oppløsning til en billig penge med greie specs, sant fra et stabilt og driftsikkert merke, HP og Asus er kjipe med reprasjoner og har mye feil.

Kjøpte min laptop for 3 år siden, en 17" Laptop Dell Inspirion 9400, kostet endel da, ganske sykt at på de 3 årene så har det enda ikke blitt standard med FullHD på middels store og store laptopper!

Hadde jeg vært deg hadde jeg unnet meg å bruke et par lapper ekstra siden det er jul og gå for enten Xishan M770 eller 15" Compal KHLB2. Disse alternativene har FullHD og er ikke alt for drøye i pris med tanke på at du også får syke specs.

:xmas:

Lenke til kommentar

Tja, er jo ikke sikkert Multicom er så mye bedre å ha med å gjøre. :). Husker det var en del tull rundt noen G556-maskiner for en del år siden. Hehe. 15" med 1920x.. blir sannsynligvis for lite for meg, må ha minst 16" tror jeg. Er vant til en 14" med 1440x900. Når man nærmer seg 10 lapper så blir plutselig også Dell XPS 16 aktuell. Men vil helst holde meg ned mot 8 om mulig. Maskinen skal stort sett brukes på nett og koding.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at Multicom har fått meget stor skryt for sykt bra kundeservice i det siste.

Med tanke på hva du får av specs i en Xishan M770 iforhold til Dell XPS 16", så er det egentlig ikke noe tvil, men vis du ser det fra designets side så er XPS en sykt lekker maskin.

Men vis du har ett budsjett, så har du ett budsjett, da kan ikke jeg se noen annen utvei en å gå for en HP. (HåPløs)

Lenke til kommentar
Med tanke på hva du får av specs i en Xishan M770 iforhold til Dell XPS 16", så er det egentlig ikke noe tvil, men vis du ser det fra designets side så er XPS en sykt lekker maskin.

Tja, hvis jeg spekker dem til noenlunde samme pris (11k), så ser det ut som Dell'en er litt bedre (skjermkort, disk, batteri..). Dell har ganske bra rabatter nå.

Men vis du har ett budsjett, så har du ett budsjett, da kan ikke jeg se noen annen utvei en å gå for en HP. (HåPløs)

Budsjett og budsjett.. Det er bare en slags mental grense på at jeg ikke har lyst til å bruke mer enn 8000. :). Men det har ikke noe hast, så kan alltids vente til over jul og se hvordan prisene utvikler seg.

Lenke til kommentar
Er sikkert lurt å vente til over jul. Da blir det sikkert bedre tilbud på dell. Lykke til med kjøp, skal fortsette å være på utkikk, ser etter ny laptop selv, men skal ha til ca. 12 000, skal ha en som erstatter stasjonær pc på alle måter.

God Jul :xmas:

Kan være fornuftig å vente til etter jul, men det er forventet en prisstigning på nyåret.

Så jeg ville ikke ha ventet forlenge.

Lenke til kommentar
Du har ikke vurdert å kjøpe ekstern skjerm i tillegg og en billigere laptop med mindre oppløsning?

Nei det er ikke aktuelt, i og med at man faktisk får 1920x1080 på laptop.. spørsmålet er hvilke.

Hvorfor ikke kjøpe en bærbar til 5000 med HDMI, også en 24" til 2000 eller 2500 med 1900x1200 i oppløsning. Da er du i tillegg under 8000.

Hvorfor trenger du akkurat den oppløsningen? Hvis det er for å se film eller jobb så ser jeg ingen grunn til ikke å kjøpe en ekstern skjerm. Det er jo stasjonære oppgaver.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe en bærbar til 5000 med HDMI, også en 24" til 2000 eller 2500 med 1900x1200 i oppløsning. Da er du i tillegg under 8000.

Hvorfor trenger du akkurat den oppløsningen? Hvis det er for å se film eller jobb så ser jeg ingen grunn til ikke å kjøpe en ekstern skjerm. Det er jo stasjonære oppgaver.

Jeg har allerede en stasjonær. Hvorfor jeg trenger den oppløsningen? For å få mest mulig ting stappet inn på skjermen, uten å ha en ekstern skjerm i tillegg. Det er naturligvis et ønske om å kunne flytte spetakkelet rundt om kring. Hadde ikke spurt her om løsningen med ekstern skjerm var aktuell.. da hadde jeg bare koblet til skjermen jeg allerede har på den stasjonære.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For de interesserte: Endte med at jeg kjøpte en brukt Thinkpad T61P med 1920 x 1200 (15,x" widescreen skjerm). Var redd det ble for lite, men det er det ikke. Kostet 7000,-, så det var ikke så langt opp til en ny maskin, men satser på at ThinkPad-kvaliteten er verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...